andligtuppvaknande

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Ibland blir det lite väl mycket.....

Av henna - 14 januari 2013 23:04

Nu har jag inte skrivit på några dagar då jag upptäckte att en ''paus'' från allt detta gjorde motsatt effekt.......genom att bara låta det bara ett par dagar gjorde istället att utvecklingen tog fart......Det går fort ibland och då får man ta hjälp av någon mer van som kan hjälpa en.....


Började skolan igen, nya människor, nya energier, nya distrationer att vänja sig vid....idag var ingen rolig dag o nu är jag helt slut! Blivit lite kaos hemma och det blir jobbigt när man märker av att man tar några större steg för då blir man än en gång fast i grubblande och tappar kontroll.....vad är det, varför, vem, eller....osv?


Sover jätte dåligt och känner bara att om jag fick sova ordentligt utan att någon/ någonting stör mig på nätterna eller i mina drömmar så hade jag säkert hanterat dessa perioder bättre men sömnbrist är inte min grej....



Läste i en bok jag köpt om olika tankesätt, tanketips som verkar vara till stor hjälp....fanns även kortare meditationer som kan göras när som helst under dagen, perfekt! 10-15min om dagen utan att fastna :) Där förklarar även författaren om rädslor som är vanliga under början av utvecklingen, inte så konstigt då det kan vara lika svårt o tro detta själv fast man lever i det som det är för dom man berättar det för....tro på det gör man ju men det är svårt att ta till sig, man ska ju inte grubbla på det för mycket för då blir det bara jobbigt...


Dax att ta hem ett medium/en vän för att rensa och hjälpa mig lite, brukar kännas bra efteråt när man får lite positiv energi och svar på vad som händer här hemma så man kan fortsätta framåt ett tag till utan att det stör och få bort det som inte ska vara här.....när man är ''öppen'' behöver man rensa då man drar till sig uppmärksamhet från andra sidan och kan dra hem en del omedvetet.......det kan bli tunga energier och man skapar onödiga rädslor och trötthet mm på grund av detta.....låter jätte konstigt säkert men så har jag förstått det och genom att träffa någon som kan rensa bort detta och balansera ens energier igen så känner man sig som sig själv igen:)


En kväll tyckte jag att jag såg en glimt av en fladdermus, låter sjukt men så är det, försökte att inte tänka mer på det men när jag la mig på kvällen så flög en nyckelpiga mot mig men jag blev så rädd/chockad att den försvann innan den hann fram.....efetråt drömde jag om en stor vit uggla och dagen efter kände jag att någonting betyder det ju så jag letade upp djuren i rätt ordning och fick fram detta:


Fladdermus

 Om fladdermusen dyker upp som ett

tecken under en period under ditt liv

då du känner dig osäker,

kom ihåg att du kan

hitta rätt väg trots att du inte känner

dig säker eller vet var du befinner dig.

 Lita på din intuition .

 Du vet faktiskt vad du ska göra.

 Leta djupt i ditt inre efter svaret.

 Detta tecken kan dyka upp när du är

på väg att gå in i de dolda och okända

rädslor som finns i ditt inre.

 Efter en symbolisk död kommer du

att uppleva återfödelse och förnyelse.

 Dina drömmar vägleder dig!

 Du får budskap genom drömmarna!

 Förstå ditt undermedvetna!



Nyckelpigan

Ett sändebud.

Följ dina drömmar i en medveten

vakenhet för energin från cosmos ner till mig strömmar.



Uggla

 

Det här är ett mycket betydelsefullt tecken

eftersom ugglan är en stark symbol

för transformation.

 

I de flesta kulturer med en esoterisk tradition

är ugglan ett vördat ( och ibland skrämmande tecken)

 

Ugglan väckte rädsla eftersom den var en symbol

för mörkret och det okända.

 

Sedan tidernas begynnelse har människan

varit rädd för mörkret, och ugglan har alltid

förknippats med de mörka och okända dimensionerna.

 

Ugglan är också en symbol för den uråldriga

visdom som härrör från de inre världarna.

 

För i mörkret finns  drömmar

visioner och mystiska insikter.

 

Athena den grekiska visdoms gudinnan

avbildades med en uggla på axeln som avslöjade

inre sanningar för henne.

 

Merlin den gamle keltiske magikern

som hjälpte den legendariske

kung Arthur, använde en uggla för att vinna

tillträde till de osynliga dimensionerna.

 

Ugglan ser i mörkret vad andra inte kan se.

 

Om det här tecknet dyker upp i ditt liv

har du fått gåvan att kunna se klart där

saker och ting kan verka dunkla.

 

Dina insikter blir skarpa och

transformationen omkring dig blir

mycket djupgående.

 

Vidsynthet!

 

Se alla sidor innan ett beslut fattas.

 

Klokhet och eftertanke före handling.

 

Kan ibland antyda att du ska agera

istället för att bara tänka på det.

 

Gå ut med din egen visdom.

 

 

 

 

 

 

 

Jag kan ju säga att mörkrädd är jag och har alltid varit, inte så konstigt kanske med tanke på allt men inte direkt något man skryter om som vuxen heller men i detta budskap få jag nog ta tag i att släppa på rädslorna för mörkret och det jag ser........Gå ut med min ''visdom'', inte min men vad jag lärt mig av andra genom detta delar jag gärna med mig av:) hoppas det hjälper, inspirerar eller öppnar upp hoppet om ''livet efter döden'' för någon iaf <3

 

 

GOD NATT! <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henna - 26 november 2017 14:13

Viktig del av personlig utveckling av min erfarenhet! Alla är vi mediala, det ligger i vår natur att lyssna inåt, använda  vår intution, följa våran egna väg och göra livet till en personlig resa med hjälp av vårt medvetande och tillit.   D...

Av henna - 31 augusti 2013 20:27


Nu var et länge se jag skrev här men tänkte passa på nu när jag haft Anna-Lena hos mig som höll i en Medium Helgkurs hemma hos mig. Måste säga att det var mycket lärorikt! Det blev en riktigt härlig grupp människor, massor med roliga övningar och t...

Av henna - 12 april 2013 15:58


Allt händer av en anledning.....   Allt du upplevt och gått igenom har varit av en anledning, det har hjälpt dig bli den du är idag! Försök inte att glömma ditt förflutna för tanken får dig att sträva efter något du inte är. Ditt förflutna sk...

Av henna - 29 mars 2013 07:36

Igår bjöd jag hem en vän som fick vara med på en meditation där man bjöd in 12 ärkeänglar och det var över 400 personer som satt i denna meditaton igår kväll. Jag kan ju säga att dom här meditationerna går inte jämföra med något annat, man känner hur...

Av henna - 17 mars 2013 14:18

Jag lever i min verklighet, av mina erfarenheter har jag fått ett helt nytt tänkande, mitt logiska tänkande från det jag upplever, ser och känner.       Mina guider, vägledare, änglar, hjälpare har alltid funnits med mig, de dök inte upp nä...

Senaste inläggen

Presentation


Mitt liv förändrades, jag vaknade upp och insåg att jag aldrig varit ensam och kommer aldrig mer att vara ensam.... Ingen dag är längre den andre lik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Min personliga utveckling

  Följ min resa, så här upplever jag det. Svett & tårar, inga genvägar, rädslor som leder till det jag fann, GÅVAN, ljuset och kärleken! Helt underbart, att kunna sprida detta budskap, Livet Efter Det Vi Kallar Döden.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards