andligtuppvaknande

Alla inlägg under februari 2013

Av henna - 14 februari 2013 10:43

                                                   

                                                  
            GLAD ALLA HJÄRTANS DAG   


Efter några sömnlösa nätter och nya upplevelser kände jag att det har gått till en gräns där jag kan erkänna att allt kommer inte stå på bloggen, ska försöka hålla igång skrivandet här men jag är nog inte redo att dela allt, och då är alltet ganska mycket, hoppas ni förstår......


Just nu under reiki-kursen har jag utvecklat alla mina sinner, larseendet är väldigt klart och tydligt, nästan lite jobbigt vissa stunder när det distraherar.....

Hörseln är bättre o bättre, hör mina ''guider'', ''vägledare'', ''änglar'', eller vad man nu vill kalla dem, jag kan tyvärr inte av egen erfarenhet svara på vad eller vilka de är men jag vet att de finns där, genom att lita på vad jag lärt mig av andra så är de där endast för att hjälpa mig, där finns sanningen och hjälpen på många olika vis.....


Jag hade säkert hört dem redan om inte mina rädslor blockerade lite, jag är lite skraj för det första för att de finns där! och för det andra.....VAD kommer de säga? Men ndå vill jag höra, hellre det än röster och nått ord i nån mening då o då, om de ändå finns där så vill man ju utveckla det, men som sagt lite läskigt!!


Healingen går jätte bra, klarseendet är verkligen bra i detta läget, även min känslighet då jag väldigt lätt känner av närhet/ beröring och under behandling känner man väldigt tydligt energiflödet, hur det sprider sig i kroppen och blockeringar som tas bort.....


Färgerna går att läsa av men har inte lärt mig det än, det kommer nog med tiden nr man gjort tillräckligt många behandlingar, inget jag sitter hemma o läser på när jag har så mycket annnat med som jag ska lära mig just nu, och därför pratar jag gärna under behandling då jag lär mig samtidigt genom att se, lyssna känns osv......


Fortfarande många nyfikna och jag älskar att prata om allt detta med dom som är intresserade, då passar jag på att rensa lite samtidigt;) Men här får jag nog vara lite försiktig känner jag än så länge......


Jag fick lite bekräftat att jag har en ganska ''bred'' gåva som jag misstänkte, hade detta varit vanligare hade jag ju inte haft det å svårt att hitta hjälp och svar......Vissa, eller många saker som jag aldrig hört talas om även om jag alltid varit intresserad av det andliga/ mediala...... Som sagt så slog tanken mig för ett halvår sedan att om det är så svårt att hitta så måste jag ju ha ganska mycket, vilket kändes lite jobbigt då....


Nu när jag pratat med människor och min lärare visade det sig att det inte är så vanligt, då undrar man lite.....vad ska jag göra med allt detta? Hur ska jag använda mig utav detta för att hjälpa andra? Det måste ju ha en mening.....eller?


Lite skrämmande för man måste lära sig lita på sig själv, svaren finns ju här, inget man får svart på vitt av någon annan, skrämmande och ändå är jag tacksam för det, någon dag kommer jag ju sluta vara rädd....det bara dröjer ett tag, några månader...kanske år haha.....men vem hade inte blivit lite skraj....??

 


 

 

GLAD ALLA HJÄRTANS DAG!!!!


Av henna - 3 februari 2013 08:54

Välj inte den stig som redan har fotspår,

ta istället den stig där dina steg kommer göra skillnad.

Följ ditt hjärta, var sann mot dig själv och fånga dagen!


 


Den senaste veckan har jag verkligen haft fullt upp, bloggen kommer som ni ser inte högt upp på min lista just nu. Läxor, barnen, healing, mm, mm...... Jagpp, fullt upp.......Men man får inte glömma bort att ta hand om sig själv, varva ner en stund och känn efter hur du mår, rensa tankarna och ta några djupa andetag.


Jag tänkte att jag skulle skriva om hur healing kursen går som jag skulle göra men det var visst inte så lätt som jag trodde.....Det är ganska svårt att sätta ord på känslan en en sam är säker, för varje dag som går så mår jag själv bättre och allt blir klarare och tydligare!

Självbehandlingen har gjort stor skillnaad och det blir bättre o bättre för varje dag.

Hittills har jag bara övat på kortare behandlingar för att fokusera på mig själv i början men de jag gjort har alla på ett eller annat sätt känt något under behandlingen och efter :D


Men hur det känns och hur energiernaa ser ut är svårt att sätta ord på, jag tror inte jag kan förklara det på något sätt som ger en bild av det men jag upplever.

Detta var verkligen till nytta för mig personligen och jag är glad att jag valde kursen i rätt tid!



 


Jag förstod redan från början att jag tar en risk med att blogga om etta, jag velade fram o tillbaka.....

Jag ville men visste inte hur ärlig jag vågade vara, jag förstår ju och hör själv hur det låter och har stor förståelse för skeptiska, jag blir mer förvånad av att någon säger att de verkligen tror mig!

Men jag ville inte heller skaffa en blogg och skriva lite grann för då hade et kvittat.

Så jag bestämde mig att ska jag skriva så skriver jag allt, men allt går ju inte att sätta ord på, men i vilket fall som helst så finns det inget som jag lämnar sagt av annan anledning.


Om ni läser för att det är intressant, så bjuder jag på det....Om ni läser för att det lär er nåt, då bjuder jag på det......Om ni läser för att det är skrattretande men underhållande, ja då bjuder jag på det med.....Om ni läser för att ni känner igen er, bjuder på det med........

Det spelar mig ingen roll då min verklighet i slutet av dagen ändå är densamma, alla lever vi i vår egen verklighet, detta är mig, din är din och andras är andras......Det går hand i hand......



Jag skrev lite med en vän på FB och  där gav jag  henne lite tips som hon blev jätte gladd över, av den anledningen tänkte jag skriva dom här, men kom ihåg att det är sånt jag själv lärt mig av någon annan tidigare, jag bara delar med mig av dem.....


Meditation

1. Sätt dig ner  bekvämt med lite ljus tända, fötterna i golvet, händerna vilandes i knät och slappna av.

2. Andas lugnt in genom näsan och ut genom munnen, fokusera på andningen en stund, kkommer du på dig själv att du tänker så tar du ett steg tillbaka. När du är helt avslappnad i varje del av din kropp går du vidare....

3. Tänk dig att det växer rötter från knäna ner till fötterna vidare långt ner under jorden, känn hur dina fötter blir ett med jordenergin.

4. Visualisera denna energi ta sig upp genom din kropp ta den tid du behöver....upp genom ben, lår, varje chakra...... bas, navel, solarplexus, hjärtchakrat, hals, panna, kronchakrat över ditt huvud,

och fortsätt bara att slappna av o andas lungt i jämn takt.....

5. Låt dig bara sväva med känslan den stund du behöver, du bestämmer när du är färdig, men det är bra att det går minst en kvart för att ta den tid du behöver.

6. När  du är klar så handlar nedstängningen mest om känsla men det finns tips för att hitta denna känsla, några ex.

a, Ta sakta hissen ner, känn hur kroppen komme tillbaka till nuet.

b, Tänk dig att varje chakra är en lotusblomma, stäng sakta en i taget uppifrån ända ner i baschakrat.

c, Tänk dig att du drar på ett lock över huvudet och dimmar ner ljuset (som du gör hemma med dimmer)

Var bestämd när du gör det, börja inte tveka och känna efter för då kan det bli att du istället öppnar upp lite igen.


7. Rör lite på fötterna och känn din fysiska kropp, res dig inte för fort, behövs det så kan man dricka ett glas vatten :)

Försök att inte förvänta dig något, öva o ha tålamod och tillit ;)


Lycka till   




  Hoppas alla haft en trevlig helg!   












Senaste inläggen

Presentation


Mitt liv förändrades, jag vaknade upp och insåg att jag aldrig varit ensam och kommer aldrig mer att vara ensam.... Ingen dag är längre den andre lik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Min personliga utveckling

  Följ min resa, så här upplever jag det. Svett & tårar, inga genvägar, rädslor som leder till det jag fann, GÅVAN, ljuset och kärleken! Helt underbart, att kunna sprida detta budskap, Livet Efter Det Vi Kallar Döden.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards