andligtuppvaknande

Direktlänk till inlägg 12 april 2013

Allt händer av en anledning

Av henna - 12 april 2013 15:58

Allt händer av en anledning.....


Allt du upplevt och gått igenom har varit av en anledning, det har hjälpt dig bli den du är idag!

Försök inte att glömma ditt förflutna för tanken får dig att sträva efter något du inte är.

Ditt förflutna ska tas med som en livserfarenhet och användas till något bra här idag, se det som att ditt förflutna är de svarta delen i yin yang symbolen som ska balanseras ihop med den vita delen, ''den vita duken'', den du är idag. Din framtid är en vit duk med plats för nya livserfarenheter, det ska finnas e balans, en harmoni med den du är, den du varit och blir tillslut den du kommer att vara.


En svart katt är full av livserfarenhet, katten har nio liv, precis som vi har nya kapitel i livet.

Du hindrar dig själv från att vara du fullt ut om du inte älskar dig själv för den du varit från dagen du föddes. Ser du tillbaka på allt negativt så fokuserar du inte på vad det har lärt dig! Har du gått igenom mycket i livet så har du en livserfarenhet som du kan ha användning för, inte minst när det kommer till medmänsklighet.



Alla är vi fyra arketyper:

Offrer= Tycker synd om sig själv och vill gärna att andra ska göra det med.

Barnet= Som gnäller över småsaker.

Den prostituerade= Som fokuserar på trygghet, pengar, tak över huvudet osv. istället för att följa sitt hjärta.

Sabotören= ''Jag kan inte'', ''Jag vet inte hur man gör'', ''Jag kan inte lära mig det'' osv.


En balans mellan alla dessa kommer hjälpa oss med harmoni i våra liv, kärlek till oss själva och människr runt oss. Alla går vi hand i hand och du är precis lika viktig som vem som helst, du behöver bara tro.

Bli medveten om vem du är, hur du är och hur du vill att andra ska se dig.

Allt som hänt har hänt av en anledning, du behöver se det ur andra perspektiv, allt har lärt dig något, alla småsaker, händelser, känslor osv har byggt upp hela dig och du kommer alltid att fortsätta lära dig saker, uppleva saker osv.



Ångra inget du gjort helt enkelt, det är lätt att ångra saker men lika lätt är det egentligen att se vad det gett dig och lärt dig!

Lägg inte ditt förflutna bakom dig, ta med dig det som en livserfarenhet i din framtid istället!


Ljus & Kärlek


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henna - 26 november 2017 14:13

Viktig del av personlig utveckling av min erfarenhet! Alla är vi mediala, det ligger i vår natur att lyssna inåt, använda  vår intution, följa våran egna väg och göra livet till en personlig resa med hjälp av vårt medvetande och tillit.   D...

Av henna - 31 augusti 2013 20:27


Nu var et länge se jag skrev här men tänkte passa på nu när jag haft Anna-Lena hos mig som höll i en Medium Helgkurs hemma hos mig. Måste säga att det var mycket lärorikt! Det blev en riktigt härlig grupp människor, massor med roliga övningar och t...

Av henna - 29 mars 2013 07:36

Igår bjöd jag hem en vän som fick vara med på en meditation där man bjöd in 12 ärkeänglar och det var över 400 personer som satt i denna meditaton igår kväll. Jag kan ju säga att dom här meditationerna går inte jämföra med något annat, man känner hur...

Av henna - 17 mars 2013 14:18

Jag lever i min verklighet, av mina erfarenheter har jag fått ett helt nytt tänkande, mitt logiska tänkande från det jag upplever, ser och känner.       Mina guider, vägledare, änglar, hjälpare har alltid funnits med mig, de dök inte upp nä...

Av henna - 14 mars 2013 09:42

Nu är jag klar med min reiki-healing kurs o väntar in mitt diplom!         Yeei, det har hjälpt mig sååå mycket och jag mår mycket bättre och är mycket lugnare, tryggare och mer självsäker nu.....innan gick allt lite till o från, man vill...

Senaste inläggen

Presentation


Mitt liv förändrades, jag vaknade upp och insåg att jag aldrig varit ensam och kommer aldrig mer att vara ensam.... Ingen dag är längre den andre lik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Min personliga utveckling

  Följ min resa, så här upplever jag det. Svett & tårar, inga genvägar, rädslor som leder till det jag fann, GÅVAN, ljuset och kärleken! Helt underbart, att kunna sprida detta budskap, Livet Efter Det Vi Kallar Döden.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards