andligtuppvaknande

Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

Min verklighet är mitt logiska tänkande, du har ditt och inget är rätt eller fel

Av henna - 17 mars 2013 14:18

Jag lever i min verklighet, av mina erfarenheter har jag fått ett helt nytt tänkande, mitt logiska tänkande från det jag upplever, ser och känner.


 


Mina guider, vägledare, änglar, hjälpare har alltid funnits med mig, de dök inte upp när jag upptäckte dem utan de har bara väntat på att jag ska veta att de finns där.

De har väglett mig till vart jag är idag genom mina tankar som jag trott är mina egna.....men varför skulle jag ställa mig en fråga som jag redan vet svaret på? Vem var det som svarade? Hade jag redan haft svaret så hade jag aldrig ställt mig själv frågan från första början..... Mina guiderfanns där....


allt händer av en anledning, mitt förflutna är en livserfarenhet som kan hjälpa mig för att jag ska kunna hjälpa andra förändra sitt liv. Vad var meningen med livet, vad händer när jag dör, varför ska jag bry mig....allt var meningslöst....men av en anledning, nu har jag svaret, allt är så logiskt och nu vet jag svaret på alla mina frågor jag ställt mig själv i hela mitt liv..... Ångra inget du gjort, de har lärt dig massor!



Ingen är perfekt, alla har svårigheter med något som man kan ha använding för, tror man inte på mirakel så sker inga mirakel......du är dina egna hinder, om du ser dem som hinder.....om du låter din påverkas av andra så har du själv valt att låta dem påverka dig och ingen annan.


Genom att öppna upp sig för en tro på något större så ser man allt ur ett annat perspektiv, allt har en mening.....Lev här och nu.. Det nya perspektivet ger dig din mening med livet. Du föddes inte för att tjäna så bra som möjligt, ha bättre hus, bil eller annat materiellt än andra människor. Du ska inte leva genom att alltid jämföra dig med andra, det är tredje dimmensionens tänkande, fjärde, femte lever med hjärtat, av kärlek där människorna är ett med varandra. Man väljer sitt eget liv, vilka människor får mig att må bra just nu, just idag.

Vad vill jag göra nu, varför ska jag oroa mig idag över morgondagen? Då missar jag livet nu......



Jag gick igenom skoltiden utan att bry mig eller sköta det jag skulle, jag visste att det skulle lsa sig ändå, jag hade så mycket mer att ge än det skolan kunde lära mig. Andra oroade sig mer än vad jag gjorde, men detta är vad jag ska göra.......Jag har en gåva och lever i tacksamhet, ingen kunde lära mig detta och alla pusselbitar börja falla på plats. Jag har massor att ge, jag ska bara ge mig själv tid att utvecklas.


Att prata med någon och se hur de förändras genom att bara prova tänka i andra banor för en stund ger mig en mening......att kunna hjälpa andra, bry sig om andra och respektera andra människor ger så mycket mer än materiella ting eller pengar.


Healing är en livsenergi man kan få på många olika vis, vi skapar oro, spänningar, stress osv. själva, genom att ge någon healing får dem att sakta ner o lyssna till sin kropp, få bort blockeringar så att saker kommer upp till ytan som behöver bearbetas. Healing finns i alla olika former. Det är en våg av kärlek helt enkelt.



Dela den visdom jag bär, det jag lärt mig och det jag fortsätter att lära mig genom att arbeta med mig själv och mitt inre.

Vi lägger ner så mycket tid på allt som sker runt omkring oss.....Vad har hänt där? Varför gjorde han så? Vad ska jag göra imorgon? Varför sa hon så? Vad kunde jag gjort igår? osv.


Varför inte tänka.....

Vem besvarar mig tankar? Hur kan man tolka drömmar som budskap till mig? Jag kan inte bestämma vad jag ska drömma inatt men ändå drömmer jag....

Vad får mig att må bra? Varför lever jag inte i nuet i min fysiska kropp?

Varför bryr jag mig så mycket om vad andra tycker?

Varför ska jag låta andra påverka mig så att jag inte kan vara mig själv?



Du sätter hinder för dig själv genom att låta allt runt omkring dig hindra dig från ditt sanna jag. Lev ett liv utan oro, var sann mot dig själv. Var din bästa vän, det du säger till dig själv, hade du sagt det till din bästa vän? Om inte.....varför säger du det till dig själv?


Sätt inga låga mål, säg inte......jag ska börja förändras, jag ska börja träna, jag ska börja äta hälsosamt, jag ska sluta röka eller dricka.......... Lev idag!


Bara för idag ska jag vara sann mot mig själv, just nu väljer jag att inte ta en cigarett, just nu väljer jag att ta en promenad, morgondagen har inte ens kommit, genom att tänka på imorgon eller nästa vecka eller vad du ska göra senare idag........gör att du missar nuet. Jag brukar säga att disken blir inte diska för att du stör dig på att den ska göras imorgon, imorgon blir den gjort ändå, varför tänker du på det nu?



Planerar dy för en hel vecka utan att veta vad som kommer hända de närmaste sju dagarna.......ex, jag ska träna varje dag denna veckan........imorgon säger du, mamma ringde o det kunde inte jag hjälpa att något annat dök upp.....nästa dag handlade du och hade fullt upp med barnen osv. bortförklaringar för något du bara lovat dig själv......Just nu väljer jag att träna, tänk inte på imorgon.


Lägg dig på kvällen o tacka för allt dagen haft att erbjua, alla människor runt dig, allt du känner att du är tacksam för......då sover man mycket bättre än att tänka på hur man ska hinna med det ena och det andra imorgon......logiskt?


Vakna och säg till dig själv, bara för idag ska jag.......och lev resten av dagen i just nu.....Livet är nu i denna stund o du kan så lätt gå miste om det som sker och de möjligheter som finns här och nu.


     


Jag är inte religiös på något vis men jag har en tro, jag tror på något högre, något stort, universum är full av visdom.

Gud/gudinna eller vad man vill kalla der är för mig en tolkning av himmelen runt jorden, moder jord är dragningskraften, kärnan i jorden och de samarbetar för att vi människor av en anledning ska kunna leva här på jorden, vi klarar oss inte utan det ena eller det andra. Änglar är guds hjälpare och älvorna moder jords. Inget av detta är något som ens liknar människor, vi har skapat namon på något som vi tolkar som människor med vingar. Änglar är energier, en högre vibration i luften som aldrig haft en människo kropp, de lever och ser endast i kärlek. De vakar över oss och är oss alltid trogna. De stöttar oss i allt vi gör, gott eller ont, de ser ingen ondska.


Älvorna är de som tar hand om alla växter och allt levande i naturen, energin runt alla träd, buskar, växter mm.......Det vi ser är en vibration som våra hjärnan tolkar på vårt egna sätt och ser vår tolkning at en ängel, älva eller vad det kan vara.....men det är för att våra hjärnor är kababla till så mycket mer än vad vi tror. Lita på att karma tar hand om sånt som vi inte ska lägga energi på.


Vi är budbärare, ljusbärare, vi har en mening.......Alla är födda med samma hjärna och alla kan hitta sin väg i sin tro. Himlen finns runt hela jorden, över alla länder, religioner. Inget är rätt eller fel, din tro är din tolkning på något högre och min verklighet är min tro.

Om vi kan kanalisera budskap och vara länkar för andra sidan att få fram sina budskap så visra det ju bara att vi också är energier i en fysisk kropp under en kort tid, vår själ lever vidare i himlen på jorden.


De tar aldrig kontakt utan ett budskap, jag vet inte vad du behöver men de du har med dig på andra sidan vet precis vad du behöver höra och mediet är vara en länk mellan människan och andevärlden.



Släpp ditt ego, vi är alla människor och du är lika viktig som vem som helst, varken mer eller mindre......alla inser inte det men det behöver inte du tänka på, bara du inser det ändrar ditt liv. Du skapar stress i ditt liv, du skapar din oro över sånt som inte hänt än osv. det är bara du som kan ändra det genom att lyssna till ditt inre och inte lta dig påverkas negativt av allt runt omkring dig. Du kan bara förändra ditt liv, du kan inte rädda världen eller andra runt dig, de kan de endast göra själva.



Detta är ju fortfarande bara mitt logiska tänkande, min verklighet och det jag tror på. Jag vill inte förända någon eller övertala någon eller bevisa något. Jag bara delar med mig av vad jag tänker och hur jag vill leva.......



Jag är jag, jag har alltid känt mig precis som jag är fortfarande, skillnaden är att jag inte låter andra påverka mi personlighet som speglas utåt så att ingen annan ser den jag är.

Vissa märker ur jag förändrats, jag känner det inte men jag förstår hur de menar, jag utstrålar det jag är och inte det andra smittat av sig som påverkat det jag utstrålar.


Allt som stör dig, släpp det.......Fundera på sken, hon stör mig, ska jag låta henne förstöra min dag? Släpp det!!! Vad det än är, låt det inte påverka vem du är. Om någon är elak, ska du då bli elak tillbaka, då har du låtit personen påverka dig negativt så att du blir elak och är inte sann mot dig själv. Släpp det med, var dig själv, det är inte värt att låta sig påverkas av.......

Somnar du med gott samvete så har du gjort något bra och varit sann mot dig själv, bara för idag!



Jag orkar mycket mer, jag har bättre tålamod, jag är lugnare.......Jag är inte alls som förr och jag mår så mycket bättre och det är helt underbart! Jag lägger inte ner min energi på saker so jag ite har att göra med eller människor som får mig att må dåligt, jag går inte i deras skor o de går inte i mina så varför lägga energi på det?


 



Jag är bara här och nu, i min verklighet som endast är min verklighet, din är din och andras är deras......försök inte ändra den eller se vad som är rätt eller fel för det finns inte......det finns bara det som är just nu. Framtiden vet du iget om och gårdagen har varit och den kan du inte ändra ändå, det du kan göra är att inte gå miste om idag här och nu.




Ljus & Kärlek, Lev ditt liv i din verklighet   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henna - 26 november 2017 14:13

Viktig del av personlig utveckling av min erfarenhet! Alla är vi mediala, det ligger i vår natur att lyssna inåt, använda  vår intution, följa våran egna väg och göra livet till en personlig resa med hjälp av vårt medvetande och tillit.   D...

Av henna - 31 augusti 2013 20:27


Nu var et länge se jag skrev här men tänkte passa på nu när jag haft Anna-Lena hos mig som höll i en Medium Helgkurs hemma hos mig. Måste säga att det var mycket lärorikt! Det blev en riktigt härlig grupp människor, massor med roliga övningar och t...

Av henna - 12 april 2013 15:58


Allt händer av en anledning.....   Allt du upplevt och gått igenom har varit av en anledning, det har hjälpt dig bli den du är idag! Försök inte att glömma ditt förflutna för tanken får dig att sträva efter något du inte är. Ditt förflutna sk...

Av henna - 29 mars 2013 07:36

Igår bjöd jag hem en vän som fick vara med på en meditation där man bjöd in 12 ärkeänglar och det var över 400 personer som satt i denna meditaton igår kväll. Jag kan ju säga att dom här meditationerna går inte jämföra med något annat, man känner hur...

Av henna - 14 mars 2013 09:42

Nu är jag klar med min reiki-healing kurs o väntar in mitt diplom!         Yeei, det har hjälpt mig sååå mycket och jag mår mycket bättre och är mycket lugnare, tryggare och mer självsäker nu.....innan gick allt lite till o från, man vill...

Senaste inläggen

Presentation


Mitt liv förändrades, jag vaknade upp och insåg att jag aldrig varit ensam och kommer aldrig mer att vara ensam.... Ingen dag är längre den andre lik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Min personliga utveckling

  Följ min resa, så här upplever jag det. Svett & tårar, inga genvägar, rädslor som leder till det jag fann, GÅVAN, ljuset och kärleken! Helt underbart, att kunna sprida detta budskap, Livet Efter Det Vi Kallar Döden.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards