andligtuppvaknande

Direktlänk till inlägg 26 november 2017

Din personliga resa är inte min.

Av henna - 26 november 2017 14:13

Viktig del av personlig utveckling av min erfarenhet!

Alla är vi mediala, det ligger i vår natur att lyssna inåt, använda 

vår intution, följa våran egna väg och göra livet till en personlig

resa med hjälp av vårt medvetande och tillit.

 

Den finns tillgänglig för alla men Egot vill ha bevis, 

svart och vitt helst, bekräftelse, svar, facit, fakta, vi funderar och söker utåt istället för inåt. 


Om man vill utvecklas på alla plan krävs även balans på alla plan. "Be så ska du få" i tredje dimensionen kan misstolkas, du får helt enkelt det du behöver för att ta dig fram, resultatet är inte vad som dyker upp utan början på en stig som du själv ska ta dig fram genom. 

Du får verktyg men resten är upp till dig själv.


Många tänker med Egot, det stannar upp i utvecklingen och vissa nöjer sig då för här kan man stanna och bli rik eller bara ha bra inkomst och nöja sig med det. (Detta enligt mig är inte balans, det är trångsynt) Andra väljer att utvecklas vidare för ett större syfte. Känslan av att veta att det finns mer, så mycket mer än ögat kan se.

Beror ju på vilket öga man prata om och är man väldigt långt ner i Egot så kanske inte tredje ögat på pannan var din första tanke..... 


Du kan stanna i utveckling men aldrig göra något ogjort eller radera minnen/upplevelser. Stänga ner för mig betyder att man väljer en livsstil som inte passar in i andlighet och därav gömmer den sig i det tysta tills du väljer att arbeta vidare.

Att söka genvägar hjälper inte annat än egot och ger dig bekräftelse på vägen tills du lär dig lita på din intution.


Intuitionen kan även vägleda till ändå människor där du får vad du behöver just nu, då ofta till likasinnade om man följer sin inre röst och inte egot.


Det är Skillnad på personlig utveckling och andlig utveckling men de går hand i hand, att hoppa över personliga är ingen bra idé om man vill utvecklas med andliga.


Egot verkar tråkigt och ointressant för den som behöver arbeta med det. Egot kan även vara något som en person aldrig behövt arbeta med! Men även en Aha upplevelse för andra.... den spelar in mycket och visar ofta vart du står just nu. Egot och tredje dimensionens tänk och syn tar dig ingenstans. Öppet sinne! Tro! 


Du är aldrig färdiglärd, andras upplevelser ska aldrig vara dina personliga mål! Det är orealistiskt, din resa är personlig och vi har alla en egen väg i livet.


Tillit-lita på att allt sker av en anledning, det du behöver får Du, lita på din inre röst, lita på att du har vad som krävs, lita på alltet, universum och lev i nuet.

Ingenting i ditt liv hände utan anledning, allt är lärdom och dåliga dagar kanske hände för att du behövde uppskatta de bra dagarna mer!? Din resa har tagit dig dit du är idag och det finns många vägar att gå men jag skulle nog rekommendera din väg.


Egot kan inte lura alltet, många som läser kanske inte förstår vad jag menar med ego eller alltet men det kan jag förklara kort här. Det kommer dyka upp i fler inlägg med.

Egot är själviskt, människor som oftast börjar en mening med Jag, pratar om "mig", och gör allt för egen vinning, det är väldigt djupgående och egot innehåller mycket mer än så men själviska kort sagt. Alltet i detta menar jag alla runt dig på alla plan och hela Du, ditt högre, dina vägledare, änglar, alla väsen, alla energier på alla plan och hela universum. 

Allt handlar om att helhjärtat känna att man gör rätt, din känsla och tanke bakom det du säger avslöjar dig alltid. 

Att ljuga eller luras hjälper inte dig själv på något vis, var ärlig i tankar och ord, mot ditt inre lika mycket som yttre.


Du inser kanske inte ens under utvecklingen att du får vad du behöver hela tiden...  förrän du tänker tillbaka och tagit dig såhär långt. Jämför dig aldrig med andra, allt du behöver finns inom dig!


Nu undrar många hur detta ska hjälpa med att utvecklas, personligen av min erfarenhet utvecklas man bäst genom att hitta sig själv, vara sann mot sig själv, lyssna inåt.


Tips jag kan tycka är bra men välj vad som passar dig:


Mindfulness- vara närvarande. Viktigt för att använda sin intution och inre vägledning.


Yoga-må bra i kropp och själ. Finns olika beroende på vad du känner talar till dig.


Meditera- finns många vägleda meditationer på Youtube men börja med avslappnande musik tills du hittar känslan och kan slappna av. Även meditationer i fysiska grupper.


"Nyfikenhet är en sundhet"- kurser mm kan ge dig en ögonöppnare, en start, bekräftelse eller annat som du behöver för att släppa taget och börja din resa.


Healing-behandlingar för balans och energi. (Här är viktigt att veta en del saker och du får gärna fråga mig om tips mm. Jag har några punkter jag följer innan jag väljer vem jag går till!) 


Massage, avslappning, zonterapi mm mm.... Ta hand om dig och andra runt dig. 


Be och önska aldrig själviskt, tänk inte bara på dig själv!

Världen blir inte en bättre plats för att du vill att den ska vara det, utan när människor gör något åt det. Du kan inte förändra hela världen men du kan förändra dig själv och genom att vara snäll mot andra sprider du hopp och kärlek. Ansvaras för dina handlingar.  


Glöm inte att Karma sköter skitjobbet, du behöver inte sjunka ner på någon annans nivå, sov gott om nätterna med gott samvete och lita på att du får vad du ger.


Jag kommer fördjupa mig i andra inlägg för att detta inte ska bli för långt. Är ni nyfikna över något speciellt ni vill att jag ska skriva om så skicka ett pm på Facebook bara.


Glöm inte bort att tystnaden talar alltid sanning! 




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henna - 31 augusti 2013 20:27


Nu var et länge se jag skrev här men tänkte passa på nu när jag haft Anna-Lena hos mig som höll i en Medium Helgkurs hemma hos mig. Måste säga att det var mycket lärorikt! Det blev en riktigt härlig grupp människor, massor med roliga övningar och t...

Av henna - 12 april 2013 15:58


Allt händer av en anledning.....   Allt du upplevt och gått igenom har varit av en anledning, det har hjälpt dig bli den du är idag! Försök inte att glömma ditt förflutna för tanken får dig att sträva efter något du inte är. Ditt förflutna sk...

Av henna - 29 mars 2013 07:36

Igår bjöd jag hem en vän som fick vara med på en meditation där man bjöd in 12 ärkeänglar och det var över 400 personer som satt i denna meditaton igår kväll. Jag kan ju säga att dom här meditationerna går inte jämföra med något annat, man känner hur...

Av henna - 17 mars 2013 14:18

Jag lever i min verklighet, av mina erfarenheter har jag fått ett helt nytt tänkande, mitt logiska tänkande från det jag upplever, ser och känner.       Mina guider, vägledare, änglar, hjälpare har alltid funnits med mig, de dök inte upp nä...

Av henna - 14 mars 2013 09:42

Nu är jag klar med min reiki-healing kurs o väntar in mitt diplom!         Yeei, det har hjälpt mig sååå mycket och jag mår mycket bättre och är mycket lugnare, tryggare och mer självsäker nu.....innan gick allt lite till o från, man vill...

Senaste inläggen

Presentation


Mitt liv förändrades, jag vaknade upp och insåg att jag aldrig varit ensam och kommer aldrig mer att vara ensam.... Ingen dag är längre den andre lik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Min personliga utveckling

  Följ min resa, så här upplever jag det. Svett & tårar, inga genvägar, rädslor som leder till det jag fann, GÅVAN, ljuset och kärleken! Helt underbart, att kunna sprida detta budskap, Livet Efter Det Vi Kallar Döden.

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017
>>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards