andligtuppvaknande

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Lever reiki......bara för idag <3

Av henna - 14 mars 2013 09:42

Nu är jag klar med min reiki-healing kurs o väntar in mitt diplom!



 


Yeei, det har hjälpt mig sååå mycket och jag mår mycket bättre och är mycket lugnare, tryggare och mer självsäker nu.....innan gick allt lite till o från, man ville se allt som en gåva men det var lättare sagt än gjort. Jag är inte lika mörkrädd längre, låter kanske fjantigt men det har jag alltid varit, kanske inte rädd men tyckt att det är obehagligt att inte se vad som finns runt en.....men nu är det inte så längre..... Jag har börjat sova gott om nätterna, det gör stor skillnad i hur jag mår.


Genom att ge mig själv eller andra healing hjälper mig utvecklas, jag var lite skeptisk till det för jag förstog inte hur det ska hjälpa mig, men på något sätt genom att rena mig själv och leva för dagen blir allt så mycket tydligare!


Jag tänkte dela lite tanketips/övning som hjälper mig i allt jag gör!


Det är att inte oroa sig över sånt som inte har hänt än, oroa dig inte för vad du ska göra imorgon för då missar du idag.......Genom att oroa dig eller grubbla på saker som ska göras, gör inte dem gjorda ändå! Lev för dagen, ''fånga dagen''


Börja alla meningar med ''bara för idag.......''

Jag lärde mig genom reiki att börja min dag med.....


Bara för idag......

ska jag inte oroa mig.

ska jag inte vara arg.

ska jag utföra mitt arbete hederligt.

ska jag känna kärlek för alla levande varelser.

ska jag leva i tacksamhet.

ska jag vara sann mot mig själv.



Prova för alla situationer.....sluta röka, börja träna eller äta hälsosamt, förbättra relationer osv.........


Jämför med........bara denna månaden ska jag.......detta året........man hinner inte avsluta meningen innan man brutit sitt löfte ;) Var sann mot dig själv och lev för dagen!


 


SolKarina har lärt mig mer än hon kanske själv vet, men allt hon säger är så smart, sant, tänkvärt och gör saker i min verlighet väldigt logiskt helt plöttsligt! Hon, hennes böcker och reiki har gjort min vardag mycket lättare!! Inget som stör eller distraherar, inga större funderingar eller rädslor osv.......allt börjar falla på plats och det får ta den tid det tar helt enkelt.......


Varje kväll tackar jag för vad dagen haft att erbjuda, jag somnar alltid i tacksamhet för vad jag har, vilka människor som finns i mitt liv.....vad jag kan ge, få......alla upplevelser och tackar för denna gåva jag fått....... <3



De två senaste dagarna har jag utvecklat mitt hörande en del och ser fram emot att kunna ta emot budskapen och höra dem tydligt.....kunna kanalisera som det heter:) Är det något som känns overkligt av allt jag ser och upplever dagligen så är det fortfarande det här med klarhörande, röster som talar till en.....Nu när det inte skrämmer mig längre måste jag säga att det är ju heelt fantastiskt egentligen! Inget jag någonsin kunnat tro om jag själv inte upplevt detta......


Alla skeptiker jag möter dagligen måste jag bara säga att jag förstår varför man är det! Inget konstigt alls!! Jag hör ju själv hur det låter och hade antagligen inte trott det själv men detta är ju bara min verklighet.......


Pratade med min kurator och det slutade bättre än jag trodde, jag hade inte så mycket frågor.....det var mest hon som frågade massor av mig......det visade sig att detta med mediala mm.....tror hon på och är jätte intresserad av, hehe......Så kul när man stöter på dessa människor ibland, jag får rensa lite;) man kan ju inte gå hela dagarna o rensa så det kan bli lite jobbigt om man inte stöter på någon som undrar och är nyfiken:)



 


Nu ska jag ta tag i dagen!

  Ljus & Kärlek

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henna - 26 november 2017 14:13

Viktig del av personlig utveckling av min erfarenhet! Alla är vi mediala, det ligger i vår natur att lyssna inåt, använda  vår intution, följa våran egna väg och göra livet till en personlig resa med hjälp av vårt medvetande och tillit.   D...

Av henna - 31 augusti 2013 20:27


Nu var et länge se jag skrev här men tänkte passa på nu när jag haft Anna-Lena hos mig som höll i en Medium Helgkurs hemma hos mig. Måste säga att det var mycket lärorikt! Det blev en riktigt härlig grupp människor, massor med roliga övningar och t...

Av henna - 12 april 2013 15:58


Allt händer av en anledning.....   Allt du upplevt och gått igenom har varit av en anledning, det har hjälpt dig bli den du är idag! Försök inte att glömma ditt förflutna för tanken får dig att sträva efter något du inte är. Ditt förflutna sk...

Av henna - 29 mars 2013 07:36

Igår bjöd jag hem en vän som fick vara med på en meditation där man bjöd in 12 ärkeänglar och det var över 400 personer som satt i denna meditaton igår kväll. Jag kan ju säga att dom här meditationerna går inte jämföra med något annat, man känner hur...

Av henna - 17 mars 2013 14:18

Jag lever i min verklighet, av mina erfarenheter har jag fått ett helt nytt tänkande, mitt logiska tänkande från det jag upplever, ser och känner.       Mina guider, vägledare, änglar, hjälpare har alltid funnits med mig, de dök inte upp nä...

Senaste inläggen

Presentation


Mitt liv förändrades, jag vaknade upp och insåg att jag aldrig varit ensam och kommer aldrig mer att vara ensam.... Ingen dag är längre den andre lik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Min personliga utveckling

  Följ min resa, så här upplever jag det. Svett & tårar, inga genvägar, rädslor som leder till det jag fann, GÅVAN, ljuset och kärleken! Helt underbart, att kunna sprida detta budskap, Livet Efter Det Vi Kallar Döden.

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards