andligtuppvaknande

Direktlänk till inlägg 20 januari 2013

Lättnad...

Av henna - 20 januari 2013 17:08

Idag har Tati varit här och rensat på allt som jag dragit med hem då jag går runt öppen hela tiden i min utveckling och det är inte så konstigt att man inte kunnat sätta fingret på något då det fanns en hel del att rensa.

Tur att man har andra att vända sig till när man själv inte kan förstå allt och veta hur man går till väga så ett stort tack till henne....


Rädslor....

   Jag upplevde hemska saker i början av min utveckling som jag senare fick svar på.  Våra rädslor skapar feltolkningar som gör att man omedvetet kan göra det svårare för sig än vad det behöver vara...

Jag såg stora mörka skuggor och tänkte under mina sömnlösa nätter att, finns det gott  så måste det ju finnas ont.

Sen säger Diana som höll kursen jag var på i Göteborg att det inte fanns annat att vara rädd för än oss levande människr. Då undrade jag vad det var jag såg då?

Det visade sig att vår rädsla blockerar oss från rätt ''budskap'', vår hjärna skapar en egen tolkning av det man ser som av rädsla bildar  hemska saker.

Ex. Änglar kommer i alla olika former och storlekar, de visar sig på ett sätt som är ''vårt änglalika jag'', det sätt som skrämmer dig minst och din uppfattning av en ängel.

Om jag ser något och regerar av rädsla så blir det en feltolkning av vad jag annars hade sett, jag skapade min egna uppfattning och såg då något jag skapat genom mina rädslor.....


Vi människor tänker i 3D, det jag kan se och ta på finns och inget mer, ''jag tror det när jag ser det''.

Vi tänker inte längre än så i vår vardag och därför blir dessa saker väldigt skrämmande för någon som påbörjar en utveckling och kanske snabbt kommer på att det var mer än vad man trodde på, vi är helt enkelt rädda för det som vi inte tror finns eller som vi tidigare inte fått någon bild av.

Jag själv blev ju livrädd vilket gjore det väldigt svårt för mig innan jag lärde mig några tanketips:)


Skeptiska.....

Det är därför som vi är skeptiska och det inte är alls konstigt då alla inte kan se och uppleva detta, det är inget som är lätt att bevisa då jag inte kan få någon annan att se det. Jag kan bara anvnda denna gåva genom att hjälpa de som är mottagliga och vara en ren öppen kanal för kommunikation från andra sidan eller budskap som kommer. Hjälpa sörjande och människor som bär på fysisk eller psykisk smärta.

Tror man inte på mirakel så sker inga.


Min uppgifft är inte att övertyga eller bevisa något utan sprida budskap, kärlek och hopp om liv efter vår fysiska kropp försvunnit. Jag kan varken säga mer eller mindre, inte heller lägga mig känslomässigt i det som ska förmedlas. Jag vill förstå......jag vill att du ska förstå.......jag vill ge dig svaren eller själv ha svar försvinner helt........där kommer mitt ego in och stoppar mig från att vara en ren kanal mellan dessa två världar.

Man ska våga utvecklas sakta och ge det den tid det tar, man måste ha tålamod och inte låta andra påverka en.

Det kan vara jobbigt då alla runt en självklart är nyfikna och frågar massor, väntar på att man ska på något sätt övertyga dom eller bevisa något. Men dom sätter då själva stopp för detta då det sker av fel anledning och det kommer istället inte fram något alls. Vilket man märker direkt om ma ens skulle förska....


Ta vara på tiden....

Idag har jag funderat en del på vad dom som står mig nära egentligen tänkt när allt detta började...?

Jag kan bara tänka mig hur det skulle låta.....Henna har nog sprungit in i en vägg o fått för sig att det plöttsligt finns änglar och liv efter döden som gjort att hon helt plöttsligt är så himla trevlig o ''god människa''.

Jag kan bara tänka mig....vad hade jag själv sagt.....jooo typ nåt liknande.....


Genom att pågå denna utveckling så handlar det mycket om att hitta ''sitt egna högre jag'' och att arbeta med sig själv på en helt ny nivå.  Alla svar finns inom oss själva.

Vad bär jag med mig som tynger? Och sen släppa taget om det.

Vad får mig att må bra? Och sen vara den personen.

Vilka bryr jag mig mest om? Och sen lägga sin energi på dom människorna utan att låta sig påverkas av andra.

Vem vet egentligen vem jag är? Jo jag, och stå fast vid det vad andra än säger.


Jag vill se det goda i alla, jag vill inte bli påverkad av andra människor som utstrålar negativ energi, jag vill hjälpa andra för at det får mig att må bra, jag vill ge alla en ärlig chans, kanske två, jag vill få en ärlig chans, jag vill respektera allas tro, åsikter, tankar och låta oss människor vara olika. 

Alla gör vi misstag och lär oss av dom. Ingen är perfekt men att erkänna sina misstag gör en starkare och hjälper oss att växa som individer.


Vad tänker du om du bär kunskap som du inte känner att du har någon nytta av?

En dag kan du hjälpa någon annan av den kunskap du fått.....

1. Det var ju tur för Han/Hon att jag hade en kunskapen.

2. Det var ju tur för Min del för att jag fick chansen att hjälpa någon annan med den kunskap jag fått.

Nr. 1 är ju ganska egoistiskt tycker jag, att man inte kan tjäna på att glädjas åt någon annan?

Jag blir glad av att få något men ännu gladare om jag kan ge!


Ett dåligt exempel om man ska se det stora hela men det blev lite hjärn gymnastik idag och för varje god tanke blir man en bättre människa och lär känna sig själv.


Jag förändras hela tiden genom att stanna upp och känna efter hur jag själv mår och tycker. Genom att fråga mig själv istället för någon annan.


Det tar inte lång tid att upptäcka hur mycket andra människor påverkar en och det speglar sig i personligheten.


Jag har inte sprungit in i väggen, jag har bara försökt att inte låta andra människor påverka mig så att jag kan vara mig själv fullt ut.  Istället kanske jag kan påverka dessa människor med positiv energi istället för tvärtom;)


''Släpp dagens problem, imorgon kommer nya'' ett talesätt som jag tycker är ganska bra att tänka på, rensa dina tankar dagligen och kom tillbaka till den du är. Du kommer inte kunna förändra världen och alla runt dig men du kan förändra dig själv och kanske påverka din omgivning <3




Hade jag kunnat hade jag låtit alla se genom mina ögon en stund men det kan jag inte! Tror man så tror man, om inte så vet jag fortfarande vem jag är och vad jag tror på. Jag vill inte försöka övertyga någon! Jag har fått mina bevis och dom upprepar sig dagligen. Jag tror på det jag ser och upplever även om det var över min förväntan <3



Nu delar jag mina upplevelser och vad jag lärt mig under tiden, men det betyder inte att det är rätt eller fel. Alla upplever saker olika och jag har spapat min uppfattning genom bekräftelse och vad jag lärt mig. Jag kanske ändrar mig om vissa saker och erkänner mina fel men hur skulle jag annars lära mig lita på mig själv? Det betyder inte att jag ändrar uppfattning, det kanske bara blir mer logiskt eller så känns det mer rätt. Just nu litar jag på dom som utvecklat detta då jag fortfarande har svårt att lita på mig själv ibland.....

Det jag skriver är helt enkelt min resa i utvecklingen och hur jag ser på den som antagligen kommer hinna förändras en hel del genom åren:)



Ljus & Kärlek



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henna - 26 november 2017 14:13

Viktig del av personlig utveckling av min erfarenhet! Alla är vi mediala, det ligger i vår natur att lyssna inåt, använda  vår intution, följa våran egna väg och göra livet till en personlig resa med hjälp av vårt medvetande och tillit.   D...

Av henna - 31 augusti 2013 20:27


Nu var et länge se jag skrev här men tänkte passa på nu när jag haft Anna-Lena hos mig som höll i en Medium Helgkurs hemma hos mig. Måste säga att det var mycket lärorikt! Det blev en riktigt härlig grupp människor, massor med roliga övningar och t...

Av henna - 12 april 2013 15:58


Allt händer av en anledning.....   Allt du upplevt och gått igenom har varit av en anledning, det har hjälpt dig bli den du är idag! Försök inte att glömma ditt förflutna för tanken får dig att sträva efter något du inte är. Ditt förflutna sk...

Av henna - 29 mars 2013 07:36

Igår bjöd jag hem en vän som fick vara med på en meditation där man bjöd in 12 ärkeänglar och det var över 400 personer som satt i denna meditaton igår kväll. Jag kan ju säga att dom här meditationerna går inte jämföra med något annat, man känner hur...

Av henna - 17 mars 2013 14:18

Jag lever i min verklighet, av mina erfarenheter har jag fått ett helt nytt tänkande, mitt logiska tänkande från det jag upplever, ser och känner.       Mina guider, vägledare, änglar, hjälpare har alltid funnits med mig, de dök inte upp nä...

Senaste inläggen

Presentation


Mitt liv förändrades, jag vaknade upp och insåg att jag aldrig varit ensam och kommer aldrig mer att vara ensam.... Ingen dag är längre den andre lik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Min personliga utveckling

  Följ min resa, så här upplever jag det. Svett & tårar, inga genvägar, rädslor som leder till det jag fann, GÅVAN, ljuset och kärleken! Helt underbart, att kunna sprida detta budskap, Livet Efter Det Vi Kallar Döden.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards