andligtuppvaknande

Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

klämma ihop lite kort om allt......

Av henna - 25 januari 2013 19:37

Var ska jag börja......

 

''Klärvoajans är konsten att "se" bortom de fem sinnena. Klärvoajans kallas ofta "sjätte sinne" eller ESP. Det är relaterat till de bilder som alltid är närvarande i våra sinnen att få meddelanden från andra frekvens och riken. Dessa bilder kan vara arketyper, färger, stillbild, animationer. De kan vara vad som helst. De kan finnas kvar på några sekunder eller mycket längre. Inledningsvis sin lättast att se dem med stängda ögon. När du utvecklar din psykiska förmågor kommer att kunna se till högre frekvens, med ögonen öppna.''

 

Jag ser med ögonen öppna väldigt tydligt både energier, auran, ''änglar'', ofta nästan dagligen även andar och skyddsänglar. 

 

''Psykometri, klärvoajans (syn), kläraudiens (ljud), klärsentiens (känslor/känsel), kläraliens (lukt), klärgustans (smak) och klärkognisans (kunskap).''

 

Kan se energi på föremål som kan läsas av men det har jag inte lärt mig än utan jag övar på detta just nu, genom att någon lägger saker under dukar och sen skriva ner all information jag får till mig och skriva ner färger jag ser, även känslor......Jag ser, hör, känner känslor från levande och bortgångna, känner dofter, smaker och får information nära mitt eget tänkande men skillnaden är att jag inte medvetet tänker och det jag får upp vet jag egentligen inget om, få bilder och filmer i huvudet som oftast är andras minnen eller också visar en bortgången platser de varit på eller händelser.

 

''Psykokinesi, förmågan att flytta på föremål med tanken utan att fysiskt påverka föremålet.''

 

När jag är rädd eller stressad kan saker flytta sig framför ögonen men jag vet inte riktigt om det är jag som skapar det av energin runt mig eller om det är ''någon'' som flyttar dom? Tex. gardiner rör sig, papper prasslar, en skål eller kruka fluttar några cm, tv går av o på, höjer volym, byter kanal, mm, mm.

 


 

''I klärvoajans vi ser "med det som brukar kallas tredje ögat. I den mänskliga hjärnan finns en körtel som kallas tallkottkörteln. Det ligger i det bakre området av hjärnan nästan i mitten av huvudet. Denna körtel har urartat från sin ursprungliga storlek jämförbar med en ping pong boll till sin nuvarande storlek jämförbar med en ärta, eftersom vi har glömt hur man använder den för länge sedan när våra andningsmönster förändrats.''

 

 



''Använder man blixt och kör med kort slutartid kan det hända att man fångar en ande på bild. De vibrerar ju så snabbt att vi inte hinner uppfatta dem med blotta ögat, om de inte medvetet saktar ner sin vanliga frekvens och materialiserar sig. Det är då vi ser "spöken" i form av skuggor, genomskinliga gestalter eller - i sällsynta fall - lika tydligt som om de vore av kött och blod. 

Vanligast är att vilsna själar som ännu inte vågat eller hittat det andliga ljuset materialiserar sig, eftersom de ännu inte stigit tillräckligt i frekvens för att förena sig med ljuset. De är mer intresserade av att verka i vår fysiska värld eftersom de av känslomässiga anledningar är jordbundna. ''


Jag ser genomskinliga gestalter (lite som plastfolie med konturer) och mörka ''skuggor'' i form av människa. Kan tydligt se konturerna, bredd, höjd, kroppsspråk men inget annat.

 

''I de äldsta kulterna beskrev man änglar väldigt olikt dagens bilder av änglar. Det skiljer sig så väldigt mycket från vår tro på änglar med vingar och barn som de flesta förknippar med änglar.''

 


 

''I förkristen tid i orientaliska religioner beskrevs änglar som ljusvarelser som var gjorda av eld som skyddade ljuset, den högfrekventa energin från att blanda sig med mer lågfrekvent energi. De kallades serafer och keruber, så det är långt ifrån det vi är vana att se på bilder.

Den högsta nivån av änglar, keruber och serafer, kunde omvandla sin energi och beskrivs med fyra olika ansikten och de förmedlar visdom till lägre energivärldar.

Vi människor hör till de lägre energivärldarna och de här mest högfrekventa änglarna kan inte människor komma i kontakt med, de skyddar världsaltet...''

 

''Sedan finns det änglar med lägre ljusvibration, men ändå starkare än människornas och de skapar världen i form av ljus ljud och färg.''

 

Jag ser konturerna av änglar i en form av lysande dimma med klara konturer, de kommer i olika storlekar o färger. Ibland en ljusstråle och en känsla av närvaro. Deras energi är väldigt varm medan andar/bortgångna känns kalla, ibland som ett kallt tvärdrag eller en kall fläck. Har jag flera änglar runt mig på kvällen eller natten blir det väldigt varmt, o då sover jag jätte dåligt även om de är där för att hjälpa, ge healing, skydd, eller vad det nu kan vara....

 


Jag kan tydligt känna när någon rör vid mig, går förbi mm. Jag upplever hela dagarna att det ''duttar'' lite här o var hela tiden.... pillar i håret, stryker örat osv. Oftast känner jag igen närvaron och vet vem det är.

 

Det jobbiga är när man inte känner igen den alls....

 

Rösterna jag hör är mina ''andliga guider'' som vi har genom livet, man kan ha flera men oftast en huvudguide, de kan komma o gå, utefter ''behov'' eller var du står i livet. Man kan få en ny men en gammal kan komma tillbaka. Just nu har jag min huvudguide som är en manlig röst (lite obehagligt) och tre olika kvinliga röster. Har hört några ord och datum men fortfarande för otydligt, säkert för att jag inte är redo att höra dom tydligt, mina rädslor är i vägen för mig. Jag ser dimmor, ''stjärnfall'', glimtar o glitter, hör ett surrande eller liknande när det är höga vibrationer i luften eller när änglarna vill säga mig något. Många gånger hört en liten flicka sjunga. 

 

Nu har jag säkert missat en del men detta är iaf ett försök att beskriva lite iaf...

 

 

 


ÄNTLIGEN!

 


På tisdag ska jag och SolKarina gå igenom min 4 veckors reiki-healingkurs! :)

Jag får äntligen få hjälp o vägledning samtidigt som jag lär mig använda min gåva på ett bra sätt. Ska försöka skriva här o berätta hur det går! Får öva en hel del under veckorna på familj o vänner, så det ska bli spännande o se. Skrev lite om detta i mitt förra inlägg <3

 

 

 

 

 

Idag har varit en bra dag tills jag fick lite panik när kvällen närmade sig o min sambo skulle åka iväg, jag har aldrig gillat att vara ensam (kan bero på närvaro som jag känt av sen liten). Så när det var dags för barnen att sova satte jag mig här för att sysselsätta mig som vanligt. Datorn och mobilen är ra distration för att inte bry sig så mycket om allt annat som händer, jag märker av det men inte på samma sätt som att sätta sig i soffan o kolla på tv för mellan soffan o tv:n är det ett par meters utrymme för distrationer...:/

 

Jag försöker bearbeta mina rädslor för mörker och att vara ensam men allt blir så mycket påtagligare då att jag har svårt att släppa rädslorna. Jag är väldigt känslig och grubblar en del, så man sitter ju o ser sig omkring hela tiden ändå. Sen är det väl mest obehag som skapar rädslorna i samband med det..... Men men......Tålamod, det försvinner väl med tiden, allt är fortfarande nytt och inte så lätt att ta till sig allt detta. Inget man ska sätta sig o fundera på direkt!  Tillit till det man var lite ''skeptisk'' till tidigare, nu lever jag i det men det är ändå ganska svårt att smälta....... Jag är glad att jag fått kontakt med så många människor under denna korta tid, det var vanligare än vad jag trott tidigare, i början kände jag mig heelt ensam men är jag koko i huvudet så är vi väääldigt MÅNGA som är det!! ;)

 

 

Nu får det vara bra, dags att möta mina rädslor o sätta mig i soffan kanske hehe :)

 

 

 

Trevlig helg!!! <3

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henna - 26 november 2017 14:13

Viktig del av personlig utveckling av min erfarenhet! Alla är vi mediala, det ligger i vår natur att lyssna inåt, använda  vår intution, följa våran egna väg och göra livet till en personlig resa med hjälp av vårt medvetande och tillit.   D...

Av henna - 31 augusti 2013 20:27


Nu var et länge se jag skrev här men tänkte passa på nu när jag haft Anna-Lena hos mig som höll i en Medium Helgkurs hemma hos mig. Måste säga att det var mycket lärorikt! Det blev en riktigt härlig grupp människor, massor med roliga övningar och t...

Av henna - 12 april 2013 15:58


Allt händer av en anledning.....   Allt du upplevt och gått igenom har varit av en anledning, det har hjälpt dig bli den du är idag! Försök inte att glömma ditt förflutna för tanken får dig att sträva efter något du inte är. Ditt förflutna sk...

Av henna - 29 mars 2013 07:36

Igår bjöd jag hem en vän som fick vara med på en meditation där man bjöd in 12 ärkeänglar och det var över 400 personer som satt i denna meditaton igår kväll. Jag kan ju säga att dom här meditationerna går inte jämföra med något annat, man känner hur...

Av henna - 17 mars 2013 14:18

Jag lever i min verklighet, av mina erfarenheter har jag fått ett helt nytt tänkande, mitt logiska tänkande från det jag upplever, ser och känner.       Mina guider, vägledare, änglar, hjälpare har alltid funnits med mig, de dök inte upp nä...

Senaste inläggen

Presentation


Mitt liv förändrades, jag vaknade upp och insåg att jag aldrig varit ensam och kommer aldrig mer att vara ensam.... Ingen dag är längre den andre lik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Min personliga utveckling

  Följ min resa, så här upplever jag det. Svett & tårar, inga genvägar, rädslor som leder till det jag fann, GÅVAN, ljuset och kärleken! Helt underbart, att kunna sprida detta budskap, Livet Efter Det Vi Kallar Döden.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards