andligtuppvaknande

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Lär mig något nytt varje dag....

Av henna - 14 januari 2013 16:04

Åhh jag blir så glad när jag hittar inspiration och tydliga enkla övningar som verkligen hjälper och gör allt så mycket tydligare....bara genom övning lär man sig veta allt man behöver för stunden.....


Inatt hade jag en lååång natt....igen.....brukar rita upp budskap som är tillräckligt tydliga för att ritas ner, ibland avbryter tanken när hjärnan vill ''undra'' o då går det inte så bra men ska snart sätta mig o läsa på lite o se om jag får fram något....


gårdagens änglabudskap/ vägledning i min undran om hur jag ska ta mig fram i utvecklingen och lära mig ha full tillit och släppa rädslor.....?? svaret var ganska enkelt, ''Kraftfulla, kärleksfulla och visa spirituella lärare ser över dig och vägleder dig'' 



Allt finns runt omkring mig men jag behöver lära mig massor känner jag, jag har allt men ändå inget, lite så känns det.......Jag har ju bekräftelsen men saknar rätt verktyg för att använda denna gåva, jag vill så gärna men är ändå lite rädd.....




Det är så stort!! Ser världen ut såhär? Oj hur mycket påverkar allt detta som vi annars inte ser? vad mer finns det? det regnar över oss när vi drömmer....?
vi är små pussel som bara faller på plats genom livet, bilden blir allt tydligare dag för dag....? Allt lär oss något.
Är Gud ljuset runt jorden och moder jord kärnan i jordklotet? Är vi bara ljusvarelser som aldrig dör? Bara får en kropp för en kort period att ta hand om?
Om inte, hur kan vissa av oss då kommunicera med de bortgångna? Hur kan annars healing med energier fungera om vi inte är energier? Jag ser det nu, men inte förr? varför?
Hur ska man kunna övertyga någon när man själv inte kan garantera att jag hade trott en annan om jag vore skeptikern...??? Jag kan aldrig begära det men det är ju sjukt jobbigt! Att prata om något man verkligen upplever och man har fått det bevisat för sig SJÄLV och sen bli dumförklarad eller ha någon som skakar på huvudet, himlar med ögonen....


Det tar på krafterna kan jag säga, iaf för mig, jag gillar inte när någon tror jag ljuger, och nu ska jag leva med det här i resten av mitt liv vare sig andra tror det eller ej.... Inte direkt så jag en dag känner att ''ähh det är inget för mig, nu lägger jag ner detta....nej nej, väljer jag att jobba på ett vanligt jobb så kommer ju det här distrahera till max! Är detta min förvalda livsväg? Meningen med mitt liv? Tydligen........ Jag har så mycket att lära mig!



Vilken tur att jag hittat rätt människor att lära mig utav, rätt människor för att få bekräftelse, rätt människor som är positiva och underbara! människor som inspirerar och får en att se det hela på ett bra sätt, en framtid att se fram emot!!

Alla dagar är inte roliga men ibland får man en glimt av hopp som håller i sig ett tag! :)

 


LJUS & KÄRLEK gott folk!! 

 

 

 

 

 

 

 

från: http://sinnligkunskap.se/httpsinnligkuns...pan>


''Det finns människor som har förmånen att få höra en ängla kör sjunga. Det är en sång som kommer till en i huvudet och många ser även en kör. Musiken är helt sagolik och förtrollande. Den berör och är mycket vacker. En mycket nära anhörig till mig berättade om denna änglakör som hon hörde. När hon återberättade det så kunde jag både se och höra den. Tyvärr har jag inte hört någon ängla kör så starkt som hon fått göra. Men jag kan se att denna människa är mycket godhjärtat och har en stark tro på änglar

 

Den här bönen har jag läst för alla mina 6 barn på kvällen när de ska sova tills de blev så stora att de tyckte att det räckte. Jag tror det är viktigt att lära barnen att be och att lära dem att det finns änglar omkring oss som ta hand om oss och kan ge oss osynliga kramar som vi kan känna som värme i hjärtat.

Alla människor råkar någon gång i livet ut för problem eller svårigheter av olika slag. Då kan tanken på att det finns en ängel och någon som bryr sig göra att man får mycket kraft för att gå vidare.


——————————————————————————–

Det går en ängel kring vårt hus Den bär på två förgyllda ljus En bok den har uti sin hand Nu somnar (barnets namn) i kärlekens namn Amen.

Sen godnatt pussen

——————————————————————————–


Änglarna visar oss vägen mot ljuset när vi inte själva ser det.''  :SolKarina



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henna - 26 november 2017 14:13

Viktig del av personlig utveckling av min erfarenhet! Alla är vi mediala, det ligger i vår natur att lyssna inåt, använda  vår intution, följa våran egna väg och göra livet till en personlig resa med hjälp av vårt medvetande och tillit.   D...

Av henna - 31 augusti 2013 20:27


Nu var et länge se jag skrev här men tänkte passa på nu när jag haft Anna-Lena hos mig som höll i en Medium Helgkurs hemma hos mig. Måste säga att det var mycket lärorikt! Det blev en riktigt härlig grupp människor, massor med roliga övningar och t...

Av henna - 12 april 2013 15:58


Allt händer av en anledning.....   Allt du upplevt och gått igenom har varit av en anledning, det har hjälpt dig bli den du är idag! Försök inte att glömma ditt förflutna för tanken får dig att sträva efter något du inte är. Ditt förflutna sk...

Av henna - 29 mars 2013 07:36

Igår bjöd jag hem en vän som fick vara med på en meditation där man bjöd in 12 ärkeänglar och det var över 400 personer som satt i denna meditaton igår kväll. Jag kan ju säga att dom här meditationerna går inte jämföra med något annat, man känner hur...

Av henna - 17 mars 2013 14:18

Jag lever i min verklighet, av mina erfarenheter har jag fått ett helt nytt tänkande, mitt logiska tänkande från det jag upplever, ser och känner.       Mina guider, vägledare, änglar, hjälpare har alltid funnits med mig, de dök inte upp nä...

Senaste inläggen

Presentation


Mitt liv förändrades, jag vaknade upp och insåg att jag aldrig varit ensam och kommer aldrig mer att vara ensam.... Ingen dag är längre den andre lik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Min personliga utveckling

  Följ min resa, så här upplever jag det. Svett & tårar, inga genvägar, rädslor som leder till det jag fann, GÅVAN, ljuset och kärleken! Helt underbart, att kunna sprida detta budskap, Livet Efter Det Vi Kallar Döden.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards