andligtuppvaknande

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Meditation.....

Av henna - 14 januari 2013 16:01

Jag försöker dagligen att hinna med en meditation, ibland på morgonen ibland mitt på dagen men oftast på kvällen när jag varvat ner och ska avsluta dagen innan sängdags....

Men den jag gillar bäst är ändå morgonmeditationen, då känner man att utvecklingen pågår på ett mer vägledande vis eller hur man nu ska förklara det:)


Jag börjar med att sätta mig bekvämt, ha ett mål med min meditation men utan några förväntningar. Det kan vara allt från vägledd meditation, be om andlig vägledning, fylla på med energi, balansera eller vad det nu kan vara.......huvudsaken är väl att inte lägga sig i det man får till sig, att inte analysera något eller stanna upp för att försöka förstå något....bara ha tillit och låta det flyta på och ta rum i en annan verklighet.....


Ibland sätter jag mig ner o bara fäster blicken på en punkt i rummet, slappnar av o ser på punkten med helt avslappnad blick och ser på när budskap bildas, för mig är det lite svårt att lära mig att inte analysera då man har lite för bråttom att få fram något men det går bättre o bättre.....


en liten tanke avbryter direkt så man får lita på att det som ska fram kommer fram.....budskapen jag får ser jag som en vit/gul ljusdimma som bildar form, det blir som en tydligare skugga i denna dimman, lite som vår egen skugga, man ser tydligt vad det bildar.....oftast i runor eller symboler som jag tyvärr inte kan så mycket om än men övar på det:)



Tacksamhet gör min vardag mycket mycket lättare, tacksam för allt, mat, gåvan från universum, vägledning, utveckling, vänner, familj, allt som går att tänka sig....känslan av tacksamhet gör den stora skillnaden för mig iaf, meditation och tacksamhet gör min vardag tydligare, ger mig energi och tillåter mig att utvecklas genom tillit.....


God Morgon

 
 
Lmk

Lmk

14 januari 2013 16:13

Jag håller fullständigt med. Mediterar varje kväll,är dock nybörjare men känner mig rätt duktig ändå. Håller på en hel del med healing och det ger verkligen energi för att klara denna stressiga tillvaro vi lever i. Men allt har ju en mening. Kul att se ngn mer som håller på.
Lmk

http://thehardestlifeilived

 
Ingen bild

Henna

18 januari 2013 09:42

Hej, vad kul att du läser min blogg, kan du ge tips på hur du ger healing till dig själv? jag håller med på, ska gå en kurs hos Solkarina, gå in på hennes hemsida och läs lite, helt underbar! www.sinnligkunskap.se och bli medlem på min facebooksida där du gärna får dela med dig av tips mm, kanske hittar något läsvärt;)gruppen finns inlagd i slutet på vissa inlägg:) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henna - 26 november 2017 14:13

Viktig del av personlig utveckling av min erfarenhet! Alla är vi mediala, det ligger i vår natur att lyssna inåt, använda  vår intution, följa våran egna väg och göra livet till en personlig resa med hjälp av vårt medvetande och tillit.   D...

Av henna - 31 augusti 2013 20:27


Nu var et länge se jag skrev här men tänkte passa på nu när jag haft Anna-Lena hos mig som höll i en Medium Helgkurs hemma hos mig. Måste säga att det var mycket lärorikt! Det blev en riktigt härlig grupp människor, massor med roliga övningar och t...

Av henna - 12 april 2013 15:58


Allt händer av en anledning.....   Allt du upplevt och gått igenom har varit av en anledning, det har hjälpt dig bli den du är idag! Försök inte att glömma ditt förflutna för tanken får dig att sträva efter något du inte är. Ditt förflutna sk...

Av henna - 29 mars 2013 07:36

Igår bjöd jag hem en vän som fick vara med på en meditation där man bjöd in 12 ärkeänglar och det var över 400 personer som satt i denna meditaton igår kväll. Jag kan ju säga att dom här meditationerna går inte jämföra med något annat, man känner hur...

Av henna - 17 mars 2013 14:18

Jag lever i min verklighet, av mina erfarenheter har jag fått ett helt nytt tänkande, mitt logiska tänkande från det jag upplever, ser och känner.       Mina guider, vägledare, änglar, hjälpare har alltid funnits med mig, de dök inte upp nä...

Senaste inläggen

Presentation


Mitt liv förändrades, jag vaknade upp och insåg att jag aldrig varit ensam och kommer aldrig mer att vara ensam.... Ingen dag är längre den andre lik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Min personliga utveckling

  Följ min resa, så här upplever jag det. Svett & tårar, inga genvägar, rädslor som leder till det jag fann, GÅVAN, ljuset och kärleken! Helt underbart, att kunna sprida detta budskap, Livet Efter Det Vi Kallar Döden.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards