andligtuppvaknande

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Ny dag....nya möjligheter.....

Av henna - 14 januari 2013 15:42

Dagens tankar, lite om änglar mm...


Idag har jag funderat på att lära mig healing, tarot och ''spå'' med runor.....har fått till mig många budskap i symoler som jag insåg sen var runor....efter att jag läst om det så kan man tydligen spå i runor mm, jag ska iaf läsa och lära mig symbolers betydelser.....man behöver vara ganska kunnig om allt som har med symboler och historia för att förstå alla budskap man får, inte så lätt när man är jag:)

Allt är nog egentligen bara verktyg som man kan använda men det kanske kan hjälpa mig en bit på vägen iaf...?


Jag skrev inte så mycket i förra inlägget om änglar som de flesta undrar över när jag berättar om hur mitt liv ser ut just nu.....Änglar kommer i många olika storlekar och färger, healingänglar ser jag oftast som små ''fjärilar'' i luften, men bara konturerna o de brukan vara gröna....skyddsänglar ser jag svävande en bit bort från människor i ca huvudhöjd som ett starkt gul/vitt ljus som ibland bildar överkropp men aldrig ben (änglar har aldrig levt ett människoliv) som svävar efter utan ansikte eller nåt.

Det finns änglar för det mesta, de ser över oss människor, energier högre än våra egna.

Man ser dem i ''sitt egna änglalika jag'' din tolkning av en ängel, ibland som en människa med vingar eller vad det kan vara men jag ser en tjock dimma i en viss färg beroende på ängel med ''vingar'' som flaxar i luften, bildar ibland konturer då jag lärt mig hela mitt liv att det är så en ängel ser ut och då skapar min hjärna en egen tolkning av den, detta viset visar de sig på för att det oftast är sättet som är minst skrämmande för oss.


Första gången jag såg en skydds ängel var ett tag efter att jag fått klarseende och kunde se energier i luften och människors aura tydligt, då såg jag min svenska lärares skyddsängel väääldigt starkt och tydligt utan att ha någon aning om vad jag såg, den lektionen var jag väldigt frånvarande och fundersam.....men genom att läsa boken ''änglar i mitt hår'' så lärdee jag mig att det var en skyddsängel och det ser jag på vissa, inte alla.....efter detta dök det upp alla möjliga slags änglar och jag lärde mig med tiden att skillja på dem...


Nu när jag letat fram lite framtida kurser så kan jag förhoppningsvis lära mig mer, jag behöver ju rätt ''verktyg'' för att använda gåvan som jag har......spå låter ju inte så bra men vägledning i livet vill man ju kunna ge, bara bra saker såklart.....jag skulle inte vilja tala om för någon om något dåligt kommer hända så personen ska behöva gå hem gråtandes efter att ha träffat mig!

Jag vill kunna hjälpa människor som söker hjälpen, genom vägledning, budskap, healing osv...Kunna vara en kanal för andra sidan att kommunisera med sina nära och kära.....


Jag har fått öva en del o lära mig lita på mig själv då jag oftast själv blir lika glad och förvånad som personen jag pratar med blir:) Både kul, skrämmande och underbart!


Medialitet innebär att man förnimmer, ser, hör, känner dofter, tar emot känslor och rena kroppsliga symtom eller levande personer. Kontakt med högre väsen, energier och sitt egna högre jag.

Se energifält, auror runt människor och djur som man sedan kan läsa av.

Psykometri, läsa av föremål, foton och handskriven text.


''Alla människor är födda mediala, barn har öppet sinne men växer ofta ifrån det, andra har det livet ut eller så kommer det tillbaka senare i livet som någon form av ''andligt uppvaknande''.

Man betraktar dessa förmågor som gåvor men så känner en del av oss att det

inte är fria gåvor utan de måste förtjänas på ett eller annat sätt.
Om du är född med en viss gåva har du arbetat ihop till eller utvecklat den under tidigare liv
Du har helt enkelt kommit tillbaka för att kunna fortsätta att använda den.
I vilket fall som helst måste "gåvan" utgå någonstans ifrån.
Arbetet med att utveckla den, man utför rätt sorts handlingar för att bli en kanal för energierna.
Det är mycket viktigt att veta var man är i nuet.''


Nu började jag med bloggen lite sent, men ska försöka hinna ifatt med allt som har hänt tills idag:)
(Detta gör jag för att själv ha en ''dagbok'' att gå tillbaka till och kunna läsa i framtiden och för att andra ska ha möjlighet att läsa om man vill såklart)


min nya facebooksida... http://www.facebook.com/groups/384012935...pan>


''En övning inför morgondagen då kanske. Sitt ned en stund, slappna av, lyssna på ljud och intryck omkring dig, var medveten om din fysiska kropp, känn sedan i varje cell i din kropp, att du är redo att möta och leva din livsuppgift. När du är klar så res på dig och VET, att allt du möter under dagen har en koppling till din unika livsuppgift. Var öppen för att den visar sig på sätt som du aldrig tidigare tänkt på. Upprepa dag efter dag, tills du kommunicerar klart med universum och känner igen de tecken som universum kommunicerar med dig genom . Det handlar bara om att programmer om oss själva, göra våra mål till vanor, så lever vi den livsuppgift vi var och en har som är unik för oss. Alla, Alla människor har en plats när de släpper taget om det kollektiva traumat och den blindhet de bär. Vad säger ni ska vi prova detta dagligen i 5 dar och se vad som händer och vilka svar vi får?''



Av Solkarina hemsida: http://sinnligkunskap.se/



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henna - 26 november 2017 14:13

Viktig del av personlig utveckling av min erfarenhet! Alla är vi mediala, det ligger i vår natur att lyssna inåt, använda  vår intution, följa våran egna väg och göra livet till en personlig resa med hjälp av vårt medvetande och tillit.   D...

Av henna - 31 augusti 2013 20:27


Nu var et länge se jag skrev här men tänkte passa på nu när jag haft Anna-Lena hos mig som höll i en Medium Helgkurs hemma hos mig. Måste säga att det var mycket lärorikt! Det blev en riktigt härlig grupp människor, massor med roliga övningar och t...

Av henna - 12 april 2013 15:58


Allt händer av en anledning.....   Allt du upplevt och gått igenom har varit av en anledning, det har hjälpt dig bli den du är idag! Försök inte att glömma ditt förflutna för tanken får dig att sträva efter något du inte är. Ditt förflutna sk...

Av henna - 29 mars 2013 07:36

Igår bjöd jag hem en vän som fick vara med på en meditation där man bjöd in 12 ärkeänglar och det var över 400 personer som satt i denna meditaton igår kväll. Jag kan ju säga att dom här meditationerna går inte jämföra med något annat, man känner hur...

Av henna - 17 mars 2013 14:18

Jag lever i min verklighet, av mina erfarenheter har jag fått ett helt nytt tänkande, mitt logiska tänkande från det jag upplever, ser och känner.       Mina guider, vägledare, änglar, hjälpare har alltid funnits med mig, de dök inte upp nä...

Senaste inläggen

Presentation


Mitt liv förändrades, jag vaknade upp och insåg att jag aldrig varit ensam och kommer aldrig mer att vara ensam.... Ingen dag är längre den andre lik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Min personliga utveckling

  Följ min resa, så här upplever jag det. Svett & tårar, inga genvägar, rädslor som leder till det jag fann, GÅVAN, ljuset och kärleken! Helt underbart, att kunna sprida detta budskap, Livet Efter Det Vi Kallar Döden.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards