andligtuppvaknande

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Från en hemsida som jag varit medlem på tidigare.....

Av henna - 14 januari 2013 15:35


Från en hemsida där jag blev medlem när allt började!

1.

’’Jag är en tjej som haft med mig upplevelser sen liten, ''lådsasvänner'' mm.....Jag är tvåbarns mamma och har sambo, min dotter på 3,5 år började för ett år sen skaffa ''lådsas'' vänner, berättar för mig om släktingar som hon egentligen inte vet någonting om, eller ja.....vi har i alla fall inte gett henne informationen om man säger så.
Jag träffade ett medium för ca 6 månader sedan som jag har kontakt med än idag, det första hon sa till mig när vi träffades var att jag är helt öppen och hon kan se mig göra precis det hon håller på med i framtiden om jag bara slutar försöka hitta förklaringar till allt och släppa alla mina rädslor som hindrar mig från min starka andlighet. Jag skrattade till inombords fast jag visste att det jag upplevt förr var på riktigt samtidigt som jag hade svårt att tro att jag hade möjlighet att se, höra och känna andar, änglar mm.


I dagsläget händer just nu VÄLDIGT mycket, Tati (som jag kallar henne här, mediumet) är imponerad av hur fort det går för mig och säger att anledningen till varför det är så mycket o de inte lämnar mig i fred en sekund är för att aktiviteterna är som starkast i början, man är helt öppen dygnet runt, har inte riktigt kontroll och vet inte hur jag ska tolka allt då det fortfarande är så otydligt för mig. Hoppas på att utvecklas så att jag får kontrollen och att pusselbitarna ska falla på plats för just nu är det ganska rörigt.


Det jag upplever är (kommit gradvis) starkt ljus som bildar överkropp men utan ben som svävar med vissa människor, yker upp ibland.
Mörkare skuggor lite mer sällan. Genomskinliga andar (nästan som vatten i luften, bildar kroppar men inga ansikten eller kön) som bara vandrar runt, ibland genom en till och med och de ser jag dagligen mer eller mindre hela tiden.


Rökdimma med glimtar av elektrisitet ser det ut som, det kan komma lite under dagarna men som starkast och synligast på kvällarna, i röken kan man även se konturer av andar som rör sig och höra viskningar som är otydliga för att tolkas. Dessa viskningar är troligtvis från min huvudguide då det dyker upp när jag mediterar, det är även hon som stryker mig på örat om kvällarna och under meditation för att jag ska veta att hon finns med mig.
Ser äver orber, glimtar av ljus, vissa väldigt starka och andra väldigt svaga. Har även fått 3 på bild då min dotter sa att någon är där.


Jag ser shackranfärger, ser när jag eller någon annan fylls på med något av färgerna (energierna) detta kan jag inte så mycket om men det finns och jag ser det, ska försöka lära mig mer om det, om någon är bra på healing så får den gärna kontakta mig.


Jag ser när en person drömmer, det blir som ett regn över personen. (min sambo och syster är de som jag hit tills sett det hos men har inte heller sett någon annan sova...)


När något är väldigt påtagligt så har jag svårt att stänga ner, det blir som att vandra runt i meditation ''öppen'' och meddelanden skrivs på allt jag tittar på, då får man lite panik och blir väldigt rädd eftersom jag är rädd att förlora kontrollen...Jag vill ju ha kontroll och leva i mitt liv med fötterna på jorden, denna bubbla runt mig som jag kallar det för vill man ibland spräcka och tänka att detta bara är en dröm då jag kan bli ganska frånvarande när det gäller min familj. :(


Jag har även börjat få mycket information om släkt mm. som stämt på pricken när jag pratat med mina föräldrar och vänner, det är skönt att få bekräftelsen och när det kommer något bra ur det så man känner att det finns en mening med detta och att skeptiska inser att jag inte är heltokig;)

Vill gärna ha tips råd, frågor och svar osv. Är väldigt glad att jag fann denna sida då jag kan dela mina upplevelser med andra människor som tror och har liknande upplevelser och kunskaper.’’

 

 

2.
Jobbigt i skolan!!
Jag har märkt att skolan har blivit nästan omöjlig, inte att gå till men läxor blir inte gjorda.... detta känns lite som ett heltidsjobb för sig och sen barn och hund mm....
Hur gör ni andra och vad har ni för framtidsplaner??
Om jag ändå ska lära mig leva med detta undrar jag vad man väljer för väg, är det fler som tycker det är svårt??
Vad jobbar ni med, klarar ni ett vanligt heltidsjobb? skola?
Jag ser energier, andar mm mm överallt hela dagarna och blir hela tiden distraherad och har svårt att konsentrera mig på det jag ska göra då jag inte kan kontrollera vart andarna är och när de vill ha min uppmärksamhet.....
Berätta gärna om hur det var eller är för er i utvecklingen osv.

 

 

 

3.
Vilket är vad...förvirrad...?
Jag känner igen det mesta folk skriver om och det man ser......men vilket är vad...?

Är det lite som man tolkar dem eller vet man vad som är vad...?
1. Starkt ljus jämte någon som ibland bildar överkropp?
2. genomskinliga gestalter?
3. stark ljusring i luften eller ett litet ljus som ser ut som när en stjärna slocknar...?
4. mörkare skuggor?
5. röster, viskningar? (är det alltid min huvudguide, guide eller kan det vara vilken ande som helst?)
6.energier hemma, olika i olika rum? ser oftast den blå färgen jämt över hemmet, men ofta gult i sovrummet och rött när jag ska se på tv fast i täta dimmor ...
7.små ’’fjärilar’’ runt vissa som jag antar är ''änglar'' ca. 20cm eller nått, inte ljusa utan mer som de genomskinliga gestalterna fast i färg, oftas gula?
8. vem kan röra vid en? beröring, vem som helst? eller är det någon som vill mig personligen nåt?släkt eller nån som man känt...?
9. energier när det finns mer på vissa ställen än andra, hur tolkar man det?
Finns massor mer jag undrar men orkar inte skriva ner allt....
mm mm mm......

Vad tror ni?

 

 


4.
om jag inte vill helt enkelt.....
Jag vill lära mig stänga ner, jag vill egentligen inte ha all denna andlighet med allt vad det innebär....jag är en känslig person och har fullt upp som gör det svårt för mig som det är redan o med allt det här så klarar jag inte min vardag....på en månad från att ha trott på detta och haft små bevis hela mitt liv så öppnade något upp mig, får in information om hela min släkt o människor runt mig, känslor mm mm......

jag ser dom, hör dom och alla färger som har med ’’healing’’ att göra....?


Jag vill vara skeptiskt och kunna skoja lite om det med mina vänner, kunna säga att jag tror det utan att leva i det, utan att veta hur stort det lilla man trodde på var....en fisk i havet känns det som nu!


detta är ju inget för mig, det förstör min skolgång, min framtid som jag o min sambo planerat....allt vad det innebär tar upp all min tid dygnet runt varje dag 7 dagar i veckan, kan inte sova, vill inte längre hälsa på någon eller gå någonstans där man måste verka ''normal'' så ingen undrar vad det är man tittar på mm mm......


om jag ber tillräckligt till mina ’’änglar’’, min ’’guide’’ osv, kan de få bort denna ''gåva'' jag vill inte gråta mig till sömns och undra vad jag gjort för att förtjäna detta, jag har två små barn som tydligen ser allt och leker med andar och väldigt ofta även blir skrämda, jag tycker synd om dom när dom gråter och säger att någon är på deras rum mm, varför ska dom behöva se och uppleva detta, ska barn behöva veta att detta finns i 2-4 års ålder???

Att alla barn har öppet sinne var visst inget talesätt och inte heller speciellt kul just nu:/


hunden blir stressad av energin och ibland när det blir väldigt mycket så kräks han o blir lös i magen, pälsen börjar bli tunnare sen detta gick igång ordentligt ca 1 månad sen.....kanske är det jag som påverkar då det inte ska finnas något att vara rädd för? Jag vet inte men ingen mår bra av detta just nu....:( vad ska jag göra, jag bad aldrig om detta...!!!


jag vill kunna gå till medium av nyfikenhet, inte bli ett själv....det är ju ett heltidsjobb, vad gör man i min situation för att få pengar ex? jag kan inte ens gå till skolan, från bra betyg till att inte ens göra mina läxor....hur ska jag få jobb om detta skadistrahera mig hela dagarna?


jag har svårt att smälta detta, jag vill bara att nån ska väcka mig och hoppas att jag lever i en dröm, både jag o alla runt mig är chockade över hur snabbt det gick och mycket det blev. JAG? Va fasen.....:S


jag behöver hjälp från nån som är RIKTIGT duktig på detta, nån vill säga mig något men jag kan inte tolka det, blir allt mer rädd, det kommer ju inte sluta innan nån kan säga vad det är....Det blir på påtagligt på nätterna, börjar tvivla starkt på min hälsa efter allt jag fått veta om släkten springer hos läkaren hela tiden men de säger att jag är fullt frisk? Inte döende då tydligen......det får man väl lita på då....................


bokstäver, symboler, bilder, nummer mm bildas runt mig på allt jag tittar på vart jag än går.jag vill ha mitt liv tillbaka och leva i nuet med mina barn o min sambo och kunna umgås med vänner. inte ens duscha får man göra ifred längre eller ’’gå på toaletten’’:( Gaah!


mvh ''trött''

 

 

 

5.


äntligen!
Nu har jag äntligen hittat någon som kan hjälpa mig som jobbar med att vägleda och hjälpa andra med detta, hon bor här i närheten och hon är precis vad jag behöver för min utveckling när det gäller allt det här som jag just nu ser och upplever.....


Hon som jag hittills pratat med är mer en person som har kontakt med andra sidan och hjälper mig på det hållet, störtar mig och ställt upp massor!!
Ser fram emot att träffa den här kvinnan som jag pratade med igår och bara genom samtalet på telefon så känner jag mig nu mycket mer positiv och ser fram emot att utvecklas. Jag är inte den som klarar det på egen hand men genom de här två personerna och erat stöd så känns det som att framtiden redan är planerad åt mig och det är denna väg jag ska välja då det ändå skulle följa vad jag än skulle ha valt....tydligen en gåva trotts allt...eller?


Jag är tacksam för denna gåva och kommer fortsätta skriva här och berätta om min utveckling till dem som vill veta och de som jag hittills haft kontakt med här:) Från och med nu lite mer positiva inlägg;)
Ett stort tack till er som gett mig bekräftelse på mina upplevelser så att jag kunnat känna mig trygg nu när jag ser världen genom nya ögon:)

 

 


KRAM PÅ ER! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henna - 26 november 2017 14:13

Viktig del av personlig utveckling av min erfarenhet! Alla är vi mediala, det ligger i vår natur att lyssna inåt, använda  vår intution, följa våran egna väg och göra livet till en personlig resa med hjälp av vårt medvetande och tillit.   D...

Av henna - 31 augusti 2013 20:27


Nu var et länge se jag skrev här men tänkte passa på nu när jag haft Anna-Lena hos mig som höll i en Medium Helgkurs hemma hos mig. Måste säga att det var mycket lärorikt! Det blev en riktigt härlig grupp människor, massor med roliga övningar och t...

Av henna - 12 april 2013 15:58


Allt händer av en anledning.....   Allt du upplevt och gått igenom har varit av en anledning, det har hjälpt dig bli den du är idag! Försök inte att glömma ditt förflutna för tanken får dig att sträva efter något du inte är. Ditt förflutna sk...

Av henna - 29 mars 2013 07:36

Igår bjöd jag hem en vän som fick vara med på en meditation där man bjöd in 12 ärkeänglar och det var över 400 personer som satt i denna meditaton igår kväll. Jag kan ju säga att dom här meditationerna går inte jämföra med något annat, man känner hur...

Av henna - 17 mars 2013 14:18

Jag lever i min verklighet, av mina erfarenheter har jag fått ett helt nytt tänkande, mitt logiska tänkande från det jag upplever, ser och känner.       Mina guider, vägledare, änglar, hjälpare har alltid funnits med mig, de dök inte upp nä...

Senaste inläggen

Presentation


Mitt liv förändrades, jag vaknade upp och insåg att jag aldrig varit ensam och kommer aldrig mer att vara ensam.... Ingen dag är längre den andre lik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Min personliga utveckling

  Följ min resa, så här upplever jag det. Svett & tårar, inga genvägar, rädslor som leder till det jag fann, GÅVAN, ljuset och kärleken! Helt underbart, att kunna sprida detta budskap, Livet Efter Det Vi Kallar Döden.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards