andligtuppvaknande

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Berättelsen....

Av henna - 14 januari 2013 09:53


Lite ''kortfattat'' men så här gick det till.....

Från när jag var liten har jag haft andliga upplevelser men har försökt hålla mig på en skeptisk nivå då de flesta runt omkring inte verkade ha liknande upplevelser och detta gjorde mig väldigt osäker...men jag växte aldrig riktigt ifrån detta heller, känslan av att aldrig vara ensam har varit en skrämmande känsla för mig innan jag fann sanningen i detta, mörker rädslan är på väg att försvinna nu när jag är på rätt väg i livet....

Och insett att jag faktiskt Aldrig är ensam, det ska ju ingen behöva vara heller;)

Uppvaknandet började när min dotter lekte med ''lådsaskompisar'' och berättade vid 2,5 års ålder för mig och min sambo om släktingar hon egentligen inte känner till från andra sidan.....där började det bli lite svårare att krama fast vid det skeptiska som jag försökte hålla så hårt i av rädslor för vad som kunde dyka upp....

Ett halvår senare (dottern ca 3år) besökte jag ett medium av ren nyfikenhet och för att vara riktigt säker sa jag varken mitt namn eller något annat om mig själv.....

Jag kom hem till henne en kväll och kände en speciell känsla i kroppen redan på väg ner i källaren där vi skulle sitta......Jag hann nog inte ens sätta mig innan hon sa att JAG är öppen för andlighet och det bara lyser en öppen kanal över mig...hmm, tänkte jag, skrattade lite nervöst:/

Hon berättade om mina två barn, min sambo, om min dotters medialitet/ andlighet och en hel del om släkt till både mig och min sambo.....Tror ni jag sov den natten? Sista hon sa var att mina drömmar kommer tala om något viktigt för mig de närmaste 3 nätterna...Till en lite mer privat sak men för att berätta vad som hände.....

Jag drömde att jag satt i ett väntrum på sjukhus och väntade på ett svar på gravtest.....japp, utan några misstankar om graviditet.....vad tror ni hände, jo jag var gravid! Då började allt, efter detta hände en sak efter en annan....!!

Saker flyttade sig framför ögonen på mig, lampor o proppar gick hemma hela tiden, micron startade och sist men inte minst fick jag en klapp på axeln och det var droppen!


Jag ringde upp mediumet som jag nu hade träffat två gånger och GRÄT i panik, ''Förlåt att jag stör så här sent men nu blir det lite för mycket här, jag får panik, kan det vara sant????'' massa frågor flög ur mig.....Då frågar hon: ''Har dom gjort dig illa på något sätt? Jag lugnade ner mig o svarade nej... de verkade bara vilja ha min uppmärksamhet.....

Hon åkte hem till mig, snäll som hon är och berättade för mig om vilka som befann sig där och varför, den natten sov jag som en stock! Men det höll inte i sig värst länge.....

Jag fick även healing som jag varit extremt skeptisk till men tro det eller ej, hon visste exakt vart jag hade ont, hur länge jag haft det, varför och fick det att försvinna!!!!

Fortfarande inte kommit tillbaka heller!

Upplevelserna från denna dag blev allt mer tydliga, utan att hinna fundera på vad jag egentligen tror på fick jag helt enkelt ha tillit! Jag började se genomskinliga skepnader, skuggor, dimmor osv.....även energier (färger) i luften....ALLT händer som om det gick baklänges för mig.....alla andra verkar söka och lära sig öppna sinnen eller nåt trodde jag....

Men jag fick istället dagligen sitta i timmar och söka svar på vad jag ser eller upplever utan att ens ha bett om det! Mediumet fick sig långa samtal, vad hade jag gjort utan hennes stöd undrar jag ofta!!??

Men ser det ut så här för alla andra så verkar vi vara många som blivit tokiga eller så får jag bara lita på att jag är fullt frisk med en så kallad ''gåva''.

Detta var bara början, hur mycket mer finns det? Det jag alltid tyckt var stort som jag trott på tidigare var nu en fisk i havet, ett helt nytt liv öppnade sig för mig....

En dag satt jag o läste reklamen och fick massa information, bilder, åldrar, sjukdomar i huvudet som jag inte alls kände till.....Tog snabbt papper och penna, skrev ner allt i minska detalj, ritade upp lägenheten och information om våning osv......
Efter ett tag insåg jag att detta var min mammas farmor som nu fanns vid min sida för att hjälpa mig och vägleda mig, ringde min mamma och hon bekräftade ALLT jag hade skrivit ner!


Bekräftelse blev från denna dag viktigt för mig på grund av att information bara fortsatte att komma vart jag än befann mig! Mina vänner och familj har varit största bekräftelsen då jag inte varit öppen med detta tidigare (trodde väl att någon kommer dumförklara mig totalt, men det har inte hänt än i alla fall;))
Antingen har man lyckats ge bekräftelse eller bara förvirrat någon hehe.....Meningen är väl hoppet om att bortgången inte är ett slut, utan vi lever vidare utan vår fysiska kropp. Vilket känns bra för mig iaf då jag får det bekräftat men alla tror inte på detta och det förstår jag då jag själv var skeptisk och trodde att spöken som jag kallade dom för bara var något min rädsla skapade, ''hjärnspöken'' eller att allt på något sätt hade en förklaring....

Det kom till en lite extremare punkt där jag började tvivla på min egen hälsa, jag kunde inte skilja på mina egna rädslor och budskapen jag fick till mig själv.....
Jag sov VÄLDIGT dåligt under en månads tid och hade hemska mardrömmar, försökte åka iväg o sova hos min syster men ahh, visst....då slog det mig att utvecklingen är inget som bara pågår hemma i min lägenhet, nej nej....det var plötsligt med mig vart jag än gick.....affären, skolan, kompisar, toaletten;), stan, doktorn..........''you name it''....

Det var då inte lätt att hitta svar när man inte vet vad någonting heter av det man söker, efter många många timmars sökande vid datorn hittade jag böcker, kurser, andra människor på hemsidor som delade samma upplevelser osv....


Äntligen började jag se ljuset istället för undran om vad jag gjort för att förtjäna detta?? Varför går det så fort??? Jag hade tydligen varit medial i såpass många liv tillbaka att det föll mig naturligt...? men men.....vad vet jag....


Inspiration från människor som arbetat med detta i åratal har verkligen fått mig att se det på ett helt annat vis.....
Men att det ens fanns nått som heter ''joda sig'', ''clairaudiant'', clairvoyant'', ''klarse'ende'', ''chakran/ aura'', ''änglar'', ''guider'', kunna se energifält, ''healing'' av olika slag osv. OMG det hade jag ingen aning om och plöttsligt var detta en del av mig, MIG? *pust* ibland sätter jag mig ner och bara försöker smälta allt men det kommer ta år och dar! Istället för att undra lägger jag min energi på tacksamhet!

~Life can take you to unexpected places ♥ you hardly believe existed~

Det som var viktigast i början var att inse att mina rädslor skapade feltolkningar och det ända som man ska behöva vara rädd för är oss levande människor ;)


Tillit till universum och släppa rädslor som jag själv skapade helt i onödan.....Jag gjorde det bara jobbigt för mig själv då jag inte hade en aning om vad jag upplevde....Skolan var ju en större vägbula, svaren och människorna fanns men betygen sjönk!! Från jätte bra till att jag hamnade efter och tappade all motivation till att jag gav mig fasen på att klara det, och det gjorde jag, med bra betyg! :D

I dagsläget ser jag äntligen detta som en GÅVA, jag har träffat underbara människor och träffar andra för bekräftelse, mediterar nästan dagligen och tillåter mig att utvecklas.....


Jag tvivlar inte längre på min hälsa eller mina upplevelser, jag har äntligen funnit alla svar jag sökt i hela mitt liv. Detta är nu min verklighet och den tänker jag dela med mig av.
Jag ska använda denna gåva för att förverkliga mina drömmar om att hjälpa människor och se det goda i alla, dela med mig för dem som hamnat i samma situation eller bara är nyfikna, skapa ett liv, en framtid att se fram emot.
Lära mig allt jag kan och utvecklas så långt jag kan, jag har sagt detta sen början att
''är det så här min framtid ska vara? vad jag än väljer för väg i livet kommer detta distrahera alldeles för mycket! ska det vara så här och om jag ska arbeta med det ska jag göra det fullt ut med hela mitt hjärta 120%.

~~ Sprida ljus, kärlek och hopp ~~


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av henna - 26 november 2017 14:13

Viktig del av personlig utveckling av min erfarenhet! Alla är vi mediala, det ligger i vår natur att lyssna inåt, använda  vår intution, följa våran egna väg och göra livet till en personlig resa med hjälp av vårt medvetande och tillit.   D...

Av henna - 31 augusti 2013 20:27


Nu var et länge se jag skrev här men tänkte passa på nu när jag haft Anna-Lena hos mig som höll i en Medium Helgkurs hemma hos mig. Måste säga att det var mycket lärorikt! Det blev en riktigt härlig grupp människor, massor med roliga övningar och t...

Av henna - 12 april 2013 15:58


Allt händer av en anledning.....   Allt du upplevt och gått igenom har varit av en anledning, det har hjälpt dig bli den du är idag! Försök inte att glömma ditt förflutna för tanken får dig att sträva efter något du inte är. Ditt förflutna sk...

Av henna - 29 mars 2013 07:36

Igår bjöd jag hem en vän som fick vara med på en meditation där man bjöd in 12 ärkeänglar och det var över 400 personer som satt i denna meditaton igår kväll. Jag kan ju säga att dom här meditationerna går inte jämföra med något annat, man känner hur...

Av henna - 17 mars 2013 14:18

Jag lever i min verklighet, av mina erfarenheter har jag fått ett helt nytt tänkande, mitt logiska tänkande från det jag upplever, ser och känner.       Mina guider, vägledare, änglar, hjälpare har alltid funnits med mig, de dök inte upp nä...

Senaste inläggen

Presentation


Mitt liv förändrades, jag vaknade upp och insåg att jag aldrig varit ensam och kommer aldrig mer att vara ensam.... Ingen dag är längre den andre lik

Fråga mig

1 besvarad fråga

Min personliga utveckling

  Följ min resa, så här upplever jag det. Svett & tårar, inga genvägar, rädslor som leder till det jag fann, GÅVAN, ljuset och kärleken! Helt underbart, att kunna sprida detta budskap, Livet Efter Det Vi Kallar Döden.

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Länkar

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards